Gå til innhold

Ny mus til gaming osv, med fUnc

Anbefalte innlegg

Skjønner egentlig ikke hva folk ser i Razer musen. Den er jo rett og slett ekkel å bruke. Greit, den har forskjellige knapper, men er ikke noe god å bruke, syns jeg.

Jeg anbefaler MX-510 eller 518. Disse er vel igrunnen helt lik, bortsett fra utseende?

Har MX510 selv og aldri hatt bedre mus en det. Passer perfekt i hånden også.

Skjønner egentlig ikke hva folk ser i Logitech musen. Den er jo rett og slett ekkel å bruke. Greit, den har forskjellige knapper, men er ikke noe god å bruke, syns jeg.

Jeg anbefaler Diamondback.

Har Diamondback selv og aldri hatt bedre mus en det. Passer perfekt i hånden også.

Subjektivitet, unge mann. Det er det som skiller oss fra apene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjønner egentlig ikke hva folk ser i Razer musen. Den er jo rett og slett ekkel å bruke. Greit, den har forskjellige knapper, men er ikke noe god å bruke, syns jeg.

Jeg anbefaler MX-510 eller 518. Disse er vel igrunnen helt lik, bortsett fra utseende?

Har MX510 selv og aldri hatt bedre mus en det. Passer perfekt i hånden også.

Skjønner egentlig ikke hva folk ser i Logitech musen. Den er jo rett og slett ekkel å bruke. Greit, den har forskjellige knapper, men er ikke noe god å bruke, syns jeg.

Har Diamondback selv og aldri hatt bedre mus en det. Passer perfekt i hånden også.

Hehe, det har du rett i. Men, dette er MIN mening, og jeg må få lov å mene det?

Greit at det er smakssak, men jeg vertfall ville ikke valgt Razer musen iforhold til Logitech musen.

Razer musen er kanskje stiligere, men ikke fult så god å bruke.. :D

Lenke til kommentar

Har MX510 og MX518 har hatt Razer (jeg ga den bort)

Razer, liten... rar... knappene har like god ergonometri som en elefant på piano...!

Har litt over middels store hender, så razer'n lå IKKE godt i mine hender iallefall. Prøvde den i litt over en måned før jeg ga opp og kjøpte meg MX510.

Vil anbefale MX518.

Grunn : Den er lettere enn MX510, har bedre sesitivitet, den ligger bedre i handa enn Razer, knappene er bedre plassert, du slipper å slite med å lete etter dem. mulighet til å stille ingame DPI. Flere knapper enn MX510.

Knappene er foresten likt plassert på 510-518, men 518 har flere knapper. Razer'n har også knapper, som er plassert på en sånn måte at man må vri tommelen ut av ledd for å få til å trykke kjapt på dem ingame. Razer knirker også og er man får ikke den enormt gode tommelstøtten som Logitech musene gir deg.

MX518, du vil ikke angre. (Fungerer utmerket med fUnc, er det jeg spiller med selv.) :thumbup::w00t:

Lenke til kommentar

skaff deg en MX 1000 den er kjempebra! den har tilsammen 11 ting som er mulig å gjøre med den! originalt!

Scroll fort opp

Scroll fort ned

Scroll sakte opp

Scroll sakte ned

Høyreklikk

Venstreklikk

Gå fremover på en nettside

Gå Tilbake på en nettside

du kan trykke på en knapp så dukker det opp et vindu på skjermen der du kan veksle raskt mellom programmene!, ja!

du kan scrolle til Høyre på en nettside

du kan scrolle til venstre på en nettside

og med det samme... Det er verdens *FØRSTE* Laser mus, og den er virkelig noe å sette seg å spille med

Det er også 3 leds som viser batterinivået

Det er mulig å slå den av og på for å spare strøm!

og for første gang er jeg fornøyd med en connect knapp... det er bare å trykke Reset på selve "sentralen" til mx'en så kommer det opp et vindu på skjermen der det står: Trykk på connect-knappen på undersiden av enheten for å koble den til.

knappen er ikke mikroskopisk! den er synlig og stor nok! *ikke for stor*

EDIT: Smerte ordet kan gjemme seg når det gjelds MX 1000, trenger jeg å skrive mere?

og forresten... litt mere!

Det er ikke foruten grunn at folk går heller over til Logitech..::psilocybe

logitech har laget verdens første laser mus for svarte...

hmm... hva skiller deg fra apene da? hermetterkråk!

Endret av B-Zerc
Lenke til kommentar

Vel, unnskyld for at jeg ikke la til at den ikke skal være trådløs da, trodde det sa seg selv... ;)

du kan trykke på en knapp så dukker det opp et vindu på skjermen der du kan veksle raskt mellom programmene!, ja!
du mener som Alt + Tab i Windows?

Med unntak av den der, så var det ingenting MSIME 4 ikke kunne gjøre. Savner den litt :cry:

Den kunne forsåvidt også trykkes på på scrollehjulet, men det regner jeg med du bare har glemt å ta med...

Lenke til kommentar
[en fanatisk fanboys rant]

Her gikk vi tydeligvis glipp av norsktimen hvor sarkasme ble diskutert. :)

Har hatt MX1000, og det var virkelig ikke noe fantastisk. At den kan gjøre hele 11 originale og spennende ting som å gå frem og tilbake i nettsider, og scrolle opp og ned, er jo virkelig noe for seg selv.

MX1000 har tre knapper mer enn en hvilkensomhelst mus, de to scrolle-knappene samt programveksle-knappen. Scroll-up-knappen er plassert for langt fremme til å være noe særlig nyttig (da er det bedre å bare bruke det ekle, trinnløse hjulet), og programveksleknappen har lite for seg når alt+tab er godt innarbeidet hos de fleste.

Den er i tillegg tung, stor, og har en alt for høy form. Noen liker dette, jeg klarte å styre min begeistring. Jeg foretrekker heller formen på MSIE 3.0 eller Razer Diamondback.

Det positive er selvfølgelig at det er en trådløs mus som faktisk går an å bruke til spill.

Lenke til kommentar

såklart er den "Tung" men man skal heller ikke sånn mus som henger fast i hendene bare fordi man har en bussemann i hendene... det er sånn jeg forstår hvor lett mus du liker best....

MX 1000 er rett og slett ikke noe "Tung" som du sier, det er bare du som har hamster muskler sikkert...

glem heller ikke at det er foruten grunn at jeg skriver dette!

Lenke til kommentar

Åh inni sykeste satanhelvete (sorry for 14tizzspråk/"abusive language")!

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311940&cks=PRL

Men jeg aner at den kan bli noe dyr for min del. Regner med å få bestilt i dag eller i morgen (kjøper vel rett og slett mx518)

Forresten noen som har flere bilder av musa (Logitech G5?)

edit: fant http://www.extremetech.com/article2/0,1558...2129TX1K0000532

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Jeg sliter med å bestemme meg, men tror nå at jeg har lyst til å påkoste meg en Raptor M2. Tingen er at en kompis av meg sier:

Steffen sier:

NEIFYFAEN

Steffen sier:

den suuuuuger

Steffen sier:

SAFTIG

surbz00r - Øyvind sier:

why?

Steffen sier:

vetsje, men densuuuger

Det hender han kommer med grunnløse påstander eller påstander som (i mine øyne) er feilaktige, men jeg har jo tross alt ikke sett så mange anmeldelser/brukererfaringer omkring denne. Imens jeg ser om jeg får googlet opp noe, kan ikke de som evt. har prøvd denne kommentere her?

edit: vi har jo forresten denne, som var den første jeg fant på google. Mente å huske jeg hadde lest om den før jah.

edit igjen: den anmeldelsen skremte meg litt. Tror jeg holder meg til MX518?

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Kjøp Mx518 den er genial, ikke vent på G5 eller noe, den har idiotisk plassering av knappene...

Razer Diamondback er en dårlig mus, med knirkete og harde knapper og den er liten og kantete i kantene :p

Har selv Mx510 og den er råbra, men da er vel MX518 bare bedre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...