loddebolten Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 noen som vet om 7800 korta og den nye brikken til ati som kommer blir laget i AGP eller er det snart slutt..? Lenke til kommentar
Azton Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Leste i en annen post at R520 skulle komme i AGP. 7800 korta har så vidt jeg vet bare kommet i PCI Express Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Jeg tror ikke at Nvidia vil legge opp til GF 7800-serie med AGP, selv om enkelte produsenter kanskje velger å putte inn en PCIe-AGP konvertor-brikke på ett skjermkort. Så det ser tynt ut for fremtiden til high-end AGP. Men jeg tror AGP vil forbli tilgjengelige i mellomsjiktet en god stund til, og ennå lengre i budsjettsjiktet. Edit: Rettelse angående X850-serien: De finnes i AGP-versjoner. Endret 27. juni 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
radivx Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) X850 finnes i AGP produsert av PowerColor og Sapphire. Fikk bekreftet av komplett at noe AGP utgave av GTX ikke ville komme med det aller første. Og mest sannsynlig ville det aldri komme. Edit: Konklusjonen er at AGP dør i løpet av neste generasjons skjermkort. (Og ingen som skal ha seg helt ny PC pr. i dag bør satse på AGP). Endret 27. juni 2005 av vidiware Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Fikk bekreftet av komplett at noe AGP utgave av GTX ikke ville komme med det aller første. Og mest sannsynlig ville det aldri komme. Og mest sannsynlig ville det aldri komme. Sykkelturen nærmer seg for Ø.D..... Endret 27. juni 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Edit: Konklusjonen er at AGP dør i løpet av neste generasjons skjermkort. (Og ingen som skal ha seg helt ny PC pr. i dag bør satse på AGP). Jeg vil ikke være fullt så bastant, men vil heller konkludere med at AGP er på god vei ut av high-end markedet. mellommarkedet og budsjett-markedet til nok fortsatt føre AGP-kort i lang tid. For oss som husker overgangen fra ISA til PCI og PCI til AGP så var det en lang periode der man fikk billige kort med forrige standard. Så AGP er nok ikke totalt utfaset ennå. Ellers er jeg enig i at de fleste som kjøper PC/hovedkort nå bør satse på PCIe. @Jarmo :!: Lenke til kommentar
radivx Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Kan være enig om man er på jakt etter budsjettmodeller. Men er selv en type som elsker det beste (er ikke totalt Hardcore gamer, men synes det er for dumt å miste opplevelse fordi du ikke gadd bruke en tusenlapp ekstra, sparer garantert inn tusenlappen på gleden jeg får av kortet). Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Jeg tror Øyvind Dahle kan svare på dette Men til topic, AGP er nok så godt som utdødd nå ja. Det er jo ingen grunn til å fortsette å produsere de siden PCI-e er littegranne raskere og man kan kjøre SLI. Lenke til kommentar
LOBOS Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Legger meg på lasse jeg å med å si AGP er nok på vei ut. Kjøper du nytt HK, gå PCI-E x16+. Men det jeg har hørt ( bare rykter vell å merke ) er at 7800GTX kommer IKKE i AGP, men 7800 Ultra. Som vi alle mer eller mindre "skjønner" vill komme. Skal komme i en AGP og PCI-E variant. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Men til topic, AGP er nok så godt som utdødd nå ja. Det er jo ingen grunn til å fortsette å produsere de siden PCI-e er littegranne raskere og man kan kjøre SLI. Jeg tror ikke det er den tekniske fordelen som gjør at produsentene vil slutte med AGP, men markedsmessige årsaker: De som satser på high-end har enten allerede et hovedkort med PCIe eller kommer til å kjøpe det ved neste oppgradering av skjermkortet. Det er dermed lite logisk å lansere high-end AGP-kort. I mellommarkedet er det nok fortsatt mange som vil oppgradere til AGP så der vil det sikkert fortsatt bli solgt AGP skjermkort. Det samme med budsjettmarkedet. Produsentene ønsker å fase ut AGP fra toppen av for å gi signaler om at folk bør gå over til PCIe. (Så ikke AGP henger med oss i årevis fremover). Dette er selvfølgelig i produsentenes interesse siden de ønsker at vi skal holde høy utskiftningstakt på utstyret vårt så de kan tjene mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå