Empire of the Sub Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Hei! Jeg har nå sittet i snart 4 år på denne pcen: Twinmos PC2100 512Mb Ram GeForce FX5900 128MB (1 år gammelt) Abit BD-7 (Svin gammelt hovedkort, koster 200kr nå) Intel Pentium '4', 2.0 Ghz Northwood. -------------------------- Jeg skal kjøpe ny pc, om ikke så altfor lenge (ca oktober) og jeg vil da ha et high-end grafikk kort, altså 7800 eller 6800 med 512mb minne. Problemet er bare hvis jeg skal få råd til dette, må jeg først kjøpe minne, hovedkort og prossesor - fordi skjermkortene koster svin. Jeg må ha nytt minne fordi jeg kun har 512, men PC2100 selges ikke lenger. Derfor må jeg kjøpe nytt hovedkort også, som tilsvarer at jeg også må ha ny prosessor. Men!, jeg skal ha PCI-Express - fordi AGP er på vei ut. Hva skal jeg gjøre med Hovedkortet, minnet og prosessoren jeg kjøper når jeg kun har et AGP skjermkort ? La det ligge i hylla imens jeg sparer til high-end grafikkkortet i PCI-Express ? Tror ikke det. Derfor lurrer jeg på om det finnes et PCI-Express kort som har AGP port også ? Det må da finnes et slikt kort, ellers er det utrolig dumt egentlig. Hvis man tenker på alle som skal oppgradere og som har et brukbart skjermkort i AGP. - jhj Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Det finnes kort som har både Agp og Pcie, men de er ekstremt ustabile og har dårlig ytelse... Men det går an å kjøpe bro som du kan ha på skjermkortet, det gjør at du kan ha et agp kort i Pci åpningen. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 ..Men har du et rimelig kraftig AGP kort og vil ha en PCI-e bro så er sjangsen stor for at greia ikke vil passe i kabinettet, men stikke 3-4cm utenfor på siden... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Det finnes kort som har både Agp og Pcie, men de er ekstremt ustabile og har dårlig ytelse... Ekstremt ustabile er vel en stor overdrivelde, men dårlig ytelse ligger nok nærmere sannheten. Dvs. lå i hvertfall nærmere sannheten helt til det dukket opp brikkesett som støtter begge standardene med full hastighet. Jeg husker ikke hva brikkesettet heter akkurat nå, men fikk det påpekt og linket i en tråd der jeg også fortalte om dårlig ytelse på AGP-porten til slike kombinerte hvoedkort. Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 TAkker for svar:) Men hva mener du med bro Litejk ? Hvordan gjør jeg dette ? Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 hehe... var så heldig å spore opp ett MSI HK som har PCI-E for sokkel 754... regner med å investere i ett slik et, og ett nytt pci-e skjermkort, antakeligvis 6600 GT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå