Gå til innhold

Lakkere kabinette mitt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Les sticky min venn ;)

Lakering

Nytt utsende frister ofte. Men som oftest så har man ikke nok penger til ett nytt kabinett. Da er en lakkboks en fin ting. En enkel step-by-step guide.

Det første du må gjøre er å slipe vekk eventuell gammel lakk. Sandpapir på P600 er en grei størelse. Slip vekk alt av gammel lakk, og skyll flaten.

Når du er sikker på at den er helt tør så har du to valg. Grunning, eller ikke grunning.

Det beste blir å grunne. Men det koster bittelitte grann ekstra.

Hvis det er metall så kan man bruke grunning på boks. Spray ett lag, vent til det tørker og ta ett lag til. Er det kabinett av tre, så ville jeg ha sparklet det først. Velger du å ikke grunne så starter du her etter pussing: Når det er helt tørt tar du fram din utvalgte farge ( tongue.gif )

Hold boksen 20-30cm fra overflaten. Dette tar ørlitegrann lenger tid, men det blir et utrolig bedre resultat. Og for all del. Skulle det komme et sted hvor lakken renner, så ikke spray rundt for å gjevne det ut. Vent til det har tørket, puss ned med sandpapir og spray på nytt. Gjenta til du er fornøyd. Som en total finish kan man kjøpe klarlakk. Et ekstra lag som gjør lakken mer "glinsende"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...