Gå til innhold

Skal kjøpe anlegg for å ha på gutterommet. Max 7k


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
CERWIN-VEGA gir mye lyd, men ikke bra lyd.

Så hadde jeg vært deg, ville jeg valgt et annet merke.

Trådstarter er 16 år gammel (ser i profilen hans). Når man er 16 år,så er Cerwin-Vega/Nad en uslåelig kombinasjon når man vil ha det morro med høy lyd og masse bass. Hadde Cerwin-Vega/Nad selv når jeg var i den alderen. Da var det høy lyd og mest mulig bass som var viktigst ikke at lyden skulle være perfekt.

Problemet kommer vel først når man et år eller to etter finner ut at bass ikke lenger er det som er det viktigste, og at den rare suselyden man har i ørene ikke kommer fra vaskemaskinen likevel. ;)

 

Selv er jeg 17, og skjønner ikke i det hele tatt hvorfor kameratene mine absolutt vil ha Cerwin Vega når man heller kan kjøpe seg et godt og billig sett fra Proson el.l. som spiller mye klarere og likevel leverer mer enn nok trøkk, i hvert fall i forhold til prisen. Skal man først bli litt nummen i ørene, og kjenne på bass som man kjenner gjennom marg og bein er det bedre å heller dra på konsert og høre det fra en god PA-rigg enn fra noen fattigslige 10-tommere. :)

 

Selv kjøpte jeg nettopp et billig men helt ok høyttalersett fra Proson på nattåpent nå for en uke siden. Proson HFC166 nedsatt fra 1995,- til 995,-. 2 x 6,5 tommer gir mer enn nok trøkk, stort større elementer enn 12 tommer blir bare for trege i responsen uansett, og er meningsløst hvis ikke man har et utrolig stort gutterom. ;)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Jeg har faktisk disse selv (10"erne)

De spiller mye bedre enn V-høyttalerene ihvertfall ;)

Begrunn hvorfor :p

En annen kamerat anbefalte V-12 istedet for CLSC-10..

Siden jeg ikke har så mye peil på slikt, kan dere forklare? :p

Fordi jeg har vært på Hifiklubben og sammenligna. Hadde tenkt til å kjøpe V-12 høyttalerene først, men dro ned for å høre på dem og ble forelsket i CLSC serien.

Lenke til kommentar
er det det proson settet hvor fronthøyttalerne har et 10" basselement i siden?

Nei. Finner ikke så mye om det på nettet, men det er nesten helt likt mine foreldre sine Proson Twin V6, bare med litt mindre kasse og litt (IMO) bedre elementer. Altså 2 x 6,5" og en liten dome-diskant, ingen 10-tommere. Har enda ikke turd å spille de skikkelig høyt, men Twin V6 sparker godt nok ifra seg etter min smak. :)

Lenke til kommentar

OK gutten!!.. for det første.. de høytalerene er noe skikkelig billig crap!!.. den cerwin modellen er absolutt det dårligste cerwin oppsettet du kan ha!.. vil du ha cerwin hadde jeg tatt en titt på denne modellen http://www.hifiklubben.com/no/produkter/ho...ere.htm?id=4946

 

Koster like mye.. kanskje ikke like stor men du trenger neppe mer.... og da får du en høyttaler som trolig varer noen år lenger og!..... stol på en erfaren hifi kar ;) !... låver dg!....

Lenke til kommentar

Du har tydeligvis bestemt deg for Cervin høyttalere.Greit nok det,for gutterommet.Men vær så snill å kjøp en skikkelig forsterker!Kjøper du en seriøs forsterker nå,får du mer ut av CV-bikkjehusa dine.Da trenger du også kun å bytte høyttalere,når det går opp for deg,at høy lyd ikke er det viktigste i HiFiverden.

En THULE Spirit IA100 er en helt grei forsterker,du kan leve lenge med.Er det for mye penger for deg nå,LÅN av noen! :mrgreen:

Lenke til kommentar

for all del hvis du vil kaste bort 7 lapper på noe som du antageligvis blir lei av etter en kort stund så værsågod.

men før du handler bør du vite at det finnes andre alternativer.

 

Regel nr.1: Det finnes andre butikker enn HFK

Regel nr.2: Det finnes andre butikker enn HFK

Regel nr.3: Det finnes andre merker enn de på HFK

Endret av mg_martin
Lenke til kommentar

...rent bortsett fra at man fort vekk går lei av lyden fra CV etter omtrent fire og en halv uke, er de sikkert fine, også for 16-åringer. Se heller rundt etter et brukt stereoanlegg fra en brukbar produsent, det er ikke noe i veien for å spiille høyt på stereoanlegg som også kan spille pent, DALI har hatt noen serier med forholdsvis rimelige høytallere som har spilt både høyt og halvrent. Om du tar sjansen på å gå et hakk opp i penere lyd, ville jeg sett etter noe fra B&W.

Lenke til kommentar
skulle kjøpe de jeg oxo bare i 15-tommere men de på hifiklubben sa clcs-12 var MYE bedre så jeg kjøpte de og angrer ikke!!!! ps har en forsterker på 180 ekte watt per utgang da 360 watt brokobla....! :yes::yes:

Flott du stoler blindt på hva folkene på klubben sier.. de ver virkelig hva de prater om.

 

klos petter

Lenke til kommentar
Som evnetittel sier. Jeg skal kjøpe meg et anlegg for å ha på gutterommet.

Skal koble det til datamaskinen min, og kanskje en cd spiller som jeg har liggende. Tenkte først og bruke rundt 5k, men titta litt på hifiklubben og fant noe jeg likte ganske godt til 7k.

Forsterker og 2 stk gulvhøytalere.

Er forsterkeren sterk nok til å drive dette? Og har dere andre anbefalinger som kanskje er litt billigere? Alle forslag mottas med takk :)

 

Link til forsterker:

forsterker

 

Link til høytalere:

Høytalere

 

Håper det er noen som kan hjelpe meg her :)

Gå for den forsterkeren, og bytt heller til Cerwin Vega! CLSC 10 høyttallere. De koster ca det samme, men er kun 10" basselement. Det er også en MYE mer påkostet høyttaller enn V-serien. Det sa de tilogmed på HiFiklubben i Oslo.

 

Jeg tror også at den forsterkeren kasnkje kan bli "litt" liten for de høyttallerne, men som en sa her, stikk og hør på det først, så får du bestemme selv.. :)

 

Lykke til med kjøpet!

Lenke til kommentar
Selv er jeg 17, og skjønner ikke i det hele tatt hvorfor kameratene mine absolutt vil ha Cerwin Vega når man heller kan kjøpe seg et godt og billig sett fra Proson el.l. som spiller mye klarere og likevel leverer mer enn nok trøkk, i hvert fall i forhold til prisen. Skal man først bli litt nummen i ørene, og kjenne på bass som man kjenner gjennom marg og bein er det bedre å heller dra på konsert og høre det fra en god PA-rigg enn fra noen fattigslige 10-tommere. :)

 

Selv kjøpte jeg nettopp et billig men helt ok høyttalersett fra Proson på nattåpent nå for en uke siden. Proson HFC166 nedsatt fra 1995,- til 995,-. 2 x 6,5 tommer gir mer enn nok trøkk, stort større elementer enn 12 tommer blir bare for trege i responsen uansett, og er meningsløst hvis ikke man har et utrolig stort gutterom. ;)

Hm.. Har du noengang hatt en stor nok forsterker med god kontroll over høyttalerne? sånn ca bortimot en 200 dempningsfaktor?

 

Infinity SM-155 og Nad C370 funker bedre enn proson tror jeg.

Klar og fin lyd hvis man er snill på bassjusteringen..

 

Og, 6.5" bassere gir ikke masse trykk, i forhold til 15" med 120 knallsterke NAD watt..

Lenke til kommentar
Selv er jeg 17, og skjønner ikke i det hele tatt hvorfor kameratene mine absolutt vil ha Cerwin Vega når man heller kan kjøpe seg et godt og billig sett fra Proson el.l. som spiller mye klarere og likevel leverer mer enn nok trøkk, i hvert fall i forhold til prisen. Skal man først bli litt nummen i ørene, og kjenne på bass som man kjenner gjennom marg og bein er det bedre å heller dra på konsert og høre det fra en god PA-rigg enn fra noen fattigslige 10-tommere. :)

 

Selv kjøpte jeg nettopp et billig men helt ok høyttalersett fra Proson på nattåpent nå for en uke siden. Proson HFC166 nedsatt fra 1995,- til 995,-. 2 x 6,5 tommer gir mer enn nok trøkk, stort større elementer enn 12 tommer blir bare for trege i responsen uansett, og er meningsløst hvis ikke man har et utrolig stort gutterom. ;)

Hm.. Har du noengang hatt en stor nok forsterker med god kontroll over høyttalerne? sånn ca bortimot en 200 dempningsfaktor?

 

Infinity SM-155 og Nad C370 funker bedre enn proson tror jeg.

Klar og fin lyd hvis man er snill på bassjusteringen..

 

Og, 6.5" bassere gir ikke masse trykk, i forhold til 15" med 120 knallsterke NAD watt..

nå vill nå jeg påstå at 120 nad watt er litt lite til to 15" fra sv ( eller annet merke for den saks skyld ;) CV og svare PA forsterkere er trøkk , men pen lyd :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...