Gå til innhold

Snille ting fremmede har gjort for deg

Anbefalte innlegg

For nokon år sidan var eg og ei vennina av meg på shopping tur til haugesund.

Me var på amanda senteret og det var rondt stenge tider.

For å komma oss heim måtte me ta buss fra senteret til buss terminalen, men problemet var berre at den siste bussen hadde akkuratt gått.

Me viste ikkje heilt kva me skulle gjer sidan kystbussen me skulle nå gjekk om 30 min.

Me for å vimsa litt på parkerings plassen utenfor senteret og lurte på om me skulle spør nokon om dei ville kjøra oss, men tørte ikkje.

Bilane begynte å forsvinna sidan senteret var stengt og me hadde ikkje anna valg enn å spør nokon. Me såg eit ektepar i 40- 50 års alderen som satt varene sine i bilen og gjekk bort til dei. Me spørte dei om dei skulle mot bussterminalen, uheldigvis så skulle dei motsatt retning og hadde egentlig ganske dårleg tid.

Allikavell var desse 2 så kjekke at dei kjøyrte oss til buss terminalen, me rakk akkuratt kystbussen og kom oss trygt heim :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var i nederland på et hotell. Jeg og 3 andre kamerater skulle ned i baren for å kjøpe brus. Der satt det en gammel full kneip som snakket ekko nederlands pizz, sekunder etterpå fikk vi en pepsi hver :thumbs:

Fikk en dent av en gammel dame på bussen da jeg var liten :thumbs: Så kul er jeg

Lenke til kommentar

Masse småting generelt..

Men det siste skjedde faktisk på lørdag.

Det aggregatet jeg og en kamerat kjøpte funka jo seff ikke den kvelden vi skulle ha det. (Helt nytt) Begynte å ryke maks etter 5 minutt.

Men vi "kjenner" en som jobber på butikken der vi kjøpte det, (vi oppsøkte han siden butikken var stengt på dette tidspunktet) og han virka faktisk ivrig etter å erstsatte det med et nytt aggregat. Dette var da på en lørdags ettermiddag og vi dro bort til butikken og fikk et nytt et tvert.

Det redda iallefall store deler av lørdagsakvelden på stranda, med hensyn til livespilliga etc. :w00t:

Lenke til kommentar

Hehe mange hyggelige historier.

Var engang eg var på byn og en eg hadde knuffet med kom bakfra og knuste en flaske i hodet på meg. Eg gikk i bakken og var helt vekke og da kom det en del folk til og det var en kjærestepar som dro meg bort til en eller annen butikk og fikk vasket blod av meg og kjørte meg til legevakten og satt med meg hele tiden og tilåmed hos politiet. Så kjørte de meg hjem etterpå. :love:

Ellers så er eg veldig glade i noen natteravnere her i bergen. De har hjulpet meg mange ganger når eg har vært "blackout" full. :love:

Lenke til kommentar

En periode da jeg var liten ~5-10 år var jeg veldig interessert i gravemaskiner og lastebiler og den slags. Et stykke unna der jeg bodde var det en barnehade der de skulle legge noen rør eller hva det nå var, i alle fall var det både gravemaskiner og lastebiler der :)

Så jeg stod og hang utenfor gjerdet og bare så på i lang tid, sikkert 3-4 timer. Så kom en av arbeidsfyrene bort og lurte på om jeg hadde lyst å være med en tur og tømme noe jord med lastebilen hans (Innser jo i ettertid at dette kunne blitt ganske lugubert, men.. ). Så, jeg ble med og fikk tømt jord og var sjeleglad (første gang jeg fikk kjøre i en lastebil).

Selvsagt ble det brudulje da jeg kom hjem, og som sagt - kunne jo blitt ille, men han lastebilmannen var faktisk så grei at han lot være noe sånt :p

Lenke til kommentar

Den ene gangen jeg skulle kjøpe et eple (var 12) manglet jeg 1kr. Kjipe rimi. Gikk til platebutikken da en gammel dame løp etter meg og ga meg 1 kr :)

Ca 2 ganger i uken på den gamle skolebussen var busssjaføren så snill at man kunne gå på bussen uten å betale, men bare betale neste dag... Varte i ca et halvt år før han fikk kjeft av selskapet :thumbdown:

Lenke til kommentar

Bilen min stoppa når jeg skulle kjøre forbi en bil i venster fila på motorveien (to felts) Midt i rushtrafikken, heldig vis kom en grei man å stoppa 200 meter bak meg å sprang ut med nødskiltet, kjørte deretter framfor meg å trakk meg 2 mil til en besinstasjon. :) Har ikke denne fyren satt ut det nødskiltet tror jeg kansje det kunne blitt en stygg ulykke.

Endret av xanth0s
Lenke til kommentar

Da jeg var fire år gammel var jeg og foreldrene mine på besøk i Singapore, og vi bodde på et svært pent hotell som selvfølgelig hadde basseng. Jeg kunne ikke å svømme da jeg var fire år gammel, men var veldig misunnelig på de som kunne, så en dag da mamma var ute og handlet alene og pappa lå og sov på hotellrommet stod jeg opp tidlig, og trippet stille ut til pool-området. Der tok jeg i meg springfart og føyk nede i bassenget.

Langt nede faktisk. Ja, faktisk helt nede på bunnen. Der lå jeg i drøyt 10 sekunder, tror jeg, før to pene norske jenter kom til unnsetning og dro meg opp fra bunnen.

Det er vel det eneste jeg kan komme på.

Lenke til kommentar

Husker en gang da jeg av en eller annen grunn havnet i klammeri med politiet. Det anklaget meg for å ha slått til en kar i taxikø. (Noe jeg ikke hadde gjort) Hadde ingen kompiser i nærheten som kunne støtte oppunder min historie. Da kom det en eldre man n og sa at jeg ikke hadde gjort noe. Fint å se at folk bryr seg, de fleste hadde vel bare latt meg blitt tatt avgårde til politistasjonen. :)

Lenke til kommentar

en full mann på bussholdeplassen spanderte mellomlegget så jeg kunne ta taxi hjem, klokka 4 om natta.

jeg og 2 kompiser fikk sitte på med en vg-bil fra oppsal til oslo s klokka 5 om morgenen eller noe, etter å ha gått grundig feil (ja, vi planla å GÅ den strekninga).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Dette skjedde i fjor. Jeg var på jobb, og hadde parkert scooteren min utenfor. I løpet av dagen hadde noen prestert å rygge ned scooteren, og påført den skader for nærmere 4000 kroner. Jeg hang opp en lapp på butikken i håp om at sjåføren skulle ta kontakt og gjøre opp for seg. Dessverre tok ingen på seg skylden. Heldigvis ringte etterhvert en hyggelig dame, og fortalte meg at det var en lastebil tilhørende en av REMAs leverandører som hadde gjort det. Sjåføren (som arbeidet for et transportfirma REMA hadde innleid) blånektet, men sjefen min ringte distriktsjefen, som igjen sørget for at jeg fikk pengene mine. Så takket være observante damen og den greie distriksjefen sparte jeg 4000 kroner. Takk til dem! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg gikk i fjerde klasse skulle hjem fra en kompis.

Brukte sparkesykkelen for å komme meg frem, men så var det en ekstremt bratt bakke med et hold i, som jeg så klart ikke så.

Det som skjedde var at jeg fikk forhjulet nedi hullet, jeg fløu fremover veien inn i en gård med masse grus.

Så kommer det en dame med merce, så spurte om jeg trengte skyss hjem.

Første hun sa når jeg satt meg inn "forsiktig ikke søl blod i setet"

Hvem som sier noe sånt når man har skrapt opp armne,føtter og ansiktet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...