Gå til innhold

Snille ting fremmede har gjort for deg


Anbefalte innlegg

Det er mange snille ting fremmede mennesker har gjort for meg i årenes løp, men det er ikke alle jeg har husket å takke og det er også mange episoder jeg har glemt. Husker du noen ting fremmede har gjort for deg?

 

Jeg hadde nettopp kranglet med kjæresten, og hadde nettopp gått fra han helt hysterisk, med masse mascara rennende nedover kinnene. Jeg satte meg på t-banen og følte meg så stygg og verdiløs, helt til en gutt sa "Vet du, du er utrolig vakker". Det er sånne småting man blir kjempeglad for, for de kommer når man trenger det mest. Jeg blir skikkelig glad inne i meg når fremmede viser at de bryr seg. :)

Endret av AnAnAs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En gang jeg stod og ventet på noen på Torgallmenningen, så var jeg litt sliten og trøtt. Dette var seint på kvelden. Jeg så tydeligvis veldig trist ut. Det kom i hvert fall en dame bort til meg og sa "ikke væra lei deg" og strøk meg på kinnet. Jeg var jo ikke trist da, men snillt gjort likevel.

Lenke til kommentar

Ikke så mange slike episoder jeg husker men husker en spessielt godt.

 

Ja, jeg var ikke gammel var vel 5 år, så drog jeg med meg 2 jenter og vi hadde konkuranse om å "balansere" lengst på tog-bane linje (Dombås - Åndalsnes) Heldigvis ikke mye trafikk der, men vertfall det var en dame som ropte på oss og fikk oss kjørt hjem etter en 500m, Og den dag i dag er jeg ekstremt glad for at det ikke kom tog for da ville toget ha kommet bak oss.

Lenke til kommentar

En gang jeg gikk med avisen, var på vei hjem igjen. Var selfølgelig trøtt som juling, og hele veien hjem var bare oppoverbakke, i tilliegg var det ganske trist ute, overskyet og jeg bare ventet på regnet. Så kommer det en buss og bare stopper opp ved siden av meg og lurer på om jeg vil sitte på.. Beste servicen fra Gaia Trafikk på år og dag!

Lenke til kommentar

Jeg var også ute og tusla en dag. Skulle gå til jobben. Plutselig stopper en fremmed og spør om jeg vil sitte på :) Han sa han visste hvor kjipt det var å ikke ha egen bil. Det var fint tenkt syns jeg...

 

Og så var det vaskedama på toget som fant lommeboka mi da.... Jeg fikk den tilbake, men hun hadde tatt alt innholdet. Kjempeflott...Hva skulle jeg gjort uten den slitne slintra av en lommebok?! :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke på noe nett nå, men jeg skal nevne noe jeg har gjort flere ganger for fremmede.

 

Det hender jo ofte at jeg står i butikkkøen på rema 1000. Og av til så spør jo de som sitter i kassen om jeg har 1 eller 2 kr slik jeg får lettere beløp tilbake. Men av og til spør de personen foran meg i køen, og da har jeg betalt den krona for vedkommende fremfor meg, hvis jeg er i overskudd.

 

Det syns jeg er snilt av meg :p

 

Jeg er jo som alltid en dårlig forteller, men håper dere forstod :D

Lenke til kommentar

var på sykkeltur med klassen en gang (7ende klasse) eg va bakerst av en eller annen merkelig grunn og plutselig punkterte eg og mistet ene pedalen :p ca 5 minutt etterpå kom det en buss forbi og en dame inni bussen spurte sjåføren om han kunne stoppe, og hun betalte turen hjemm for meg, med sykkel inni bussen ;) ganske grei dame :) hvis ikke eg hadde fått sitte på med den bussen, så motte erg gått ca 3 min :s

Lenke til kommentar
En gang jeg gikk med avisen, var på vei hjem igjen. Var selfølgelig trøtt som juling, og hele veien hjem var bare oppoverbakke, i tilliegg var det ganske trist ute, overskyet og jeg bare ventet på regnet. Så kommer det en buss og bare stopper opp ved siden av meg og lurer på om jeg vil sitte på.. Beste servicen fra Gaia Trafikk på år og dag!

ka strekning va det?

Lenke til kommentar
var på sykkeltur med klassen en gang (7ende klasse) eg va bakerst av en eller annen merkelig grunn og plutselig punkterte eg og mistet ene pedalen :p ca 5 minutt etterpå kom det en buss forbi og en dame inni bussen spurte sjåføren om han kunne stoppe, og hun betalte turen hjemm for meg, med sykkel inni bussen ;) ganske grei dame :) hvis ikke eg hadde fått sitte på med den bussen, så motte erg gått ca 3 min :s

Måtte du gått i hele 3 min ?

 

Stakkar..

Lenke til kommentar

Fremmede har gjort snille ting for meg også:

 

En gang jeg og en venninne var i byen glemte vi tiden såpass at siste buss hadde gått hjemover. Det var midt på natten, og vi var ganske fortapte da vi ikke hadde mye penger med oss, ikke nok til taxi iallefall. Vi kommer i prat med en fyr som er 2-3 år eldre enn oss og forteller ham om problemene våre. Han forteller det så videre til sjefen sin (fyren jobbet på en båt) ikke lenge etterpå, og etter å ha hørt historien vår blar han (sjefen altså) helt uventet frem en 200-lapp for å betale taxi for oss hjem! Vi tok etter litt om og men imot pengene, vi ville jo ikke være til bry. Men han insisterte.

Snill taxisjåfør var det også; han kjørte oss helt hjem til tross for at pengene egentlig ikke strakk til. Er veldig takknemlig for disse tre hjelpsomme menneskene :)

 

En annen gang, da jeg var sent ute til skolen (som vanlig), var jeg sikker på at jeg ikke kom til å rekke bussen som stod laaangt unna. Likevel bestemte jeg meg for å løpe etter den selv om jeg aldri i livet kom til å klare det. Men bussen stod der den, helt i ro, det var ikke er kø utenfor eller noe. Da jeg til slutt kommer på, helt andpusten, viser det seg at en mann hadde fått øye på meg da jeg løpte så raskt jeg kunne, og han hadde bedt bussjåføren om å holde bussen! Følte meg litt til besvær, det var jo en del folk på bussen, men jeg var da takknemlig. Hyggelig bussjåfør var det også.

Lenke til kommentar
Jeg hadde nettopp kranglet med kjæresten, og hadde nettopp gått fra han helt hysterisk, med masse mascara rennende nedover kinnene. Jeg satte meg på t-banen og følte meg så stygg og verdiløs, helt til en gutt sa "Vet du, du er utrolig vakker". Det er sånne småting man blir kjempeglad for, for de kommer når man trenger det mest. Jeg blir skikkelig glad inne i meg når fremmede viser at de bryr seg. :)

Dwt var skikkelig søtt gjort. :)

Lenke til kommentar

På søndag reiste jeg med buss/båt/tog fra Dublin til London. Hadde ikke kjøpt noe mat den dagen (minibanken var i ustand pluss endel andre hindringer).

 

Kom på toget og spurte om de tok VISA, noe de ikke gjorde da de hadde glemt å ta med kortmaskinen (maks uflaks for meg den dagen).

 

Da jeg gikk for å sette meg igjen ropte damen på meg og sa jeg kunne få noe av henne. Jeg kunne få vann, kaffe, melk og kjeks. Jeg tok imot 4 kjeks og en kaffe. Hjalp ikke så veldig mye på sulten, men snilt var de iallefall! :D Det hjalp på "motivasjonen". :D

 

Var forresten digg å lande på flesland klokken halv ett om natten og på en baconpølse spandert av min mor :)

Endret av Kenny000
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...