Gå til innhold

Filer fra 6600> til ny 6680

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1.

6600 har minnekort, og du kan anskaffe/låne en minnekortleser og overføre dataene til PC. Så overfører du dem til minnekortet på 6680. Dette er vel det raskeste.

2.

Du kan overføre dem til PC via infrarød, eller Bluetooth, og så videre derfra til 6680 via kabel eller Bluetooth. Kabel følger med 6680.

3.

Du kan overføre data mellom telefonene via Bluetooth. Dette er kanskje det enkleste, forutsatt at du får telefonene til å kommunisere sammen via Bluetooth.

Merk:

6600 har ikke støtte for kabel

6680 har ikke IR-port

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Hadde tenkt å lage et lignende tema faktisk...

Hvis jeg kjøper meg en 6680 som erstatning for den 6600'en jeg har nå. Kan jeg ta en backup av 6600'en inn på Nokia PC Suite, og få akkurat det samme innholdet på 6680'en da?

Med tekstmeldinger i innboks, themes og full pakke?

Lenke til kommentar

Hmmm, det vet jeg ikke helt, men du kan jo sjekke produktomtalen til Nokia PC Suite på Nokias hjemmesider (supportdelen). Finn aktuell modell for PC Suite, og hvilke modeller denne er kompatibel med. Det står kanskje også noe om kompatibilitet med hensyn til backup-funksjonen.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Lurte på det samme når jeg fikk min Nokia 6680. Hadde en Simens SX1 før. Men fant fort ut at det var ganske enkelt!

1. Start opp din Nokia 6600.

2. Start opp Nokia 6680 uten simkort (Tilfelle du trenger simkortet ditt i din Nokia 6600), og kjør programmet overføring, som ligger i verktøy mappen.

3. Slå på bluetooth på begge telefoner.

4. Programmet kobler sammen telefonen via bluetooth, og Nokia 6680 sender et program til Nokia 6600 som du må instalere.

5. Når det er gjort kan du fra Nokia 6680 velge hva du vil ha overført fra Nokia 6600. (Du kan ikke velge enkeltfiler, men fks. alle bilder, alle videoer osv.)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
det er rart vel?

vanlig mmc funker jo ikke i 6630/6680!

rart rs-mmc funker i 6600 da!

men det er nok enkleste måten da! har et 256Mb rs-mmc som skal "fylles" da fra 6600 og puttes i 6680.

funker det vel!?

6600 og 6680 har ulik type minnekort. 6600 har "vanlig" MMC kort, mens 6680 bruker et "reduced size dual voltage" MMC.

MMC- brikken til 6600 skal være 3,3 V, mens brikken til 6680 må være 1,8 V.

Og i 6600 bruker du "hele" brikken, mens i 6680 bruker man bare halvparten av brikken, dvs man deler dem på midten, og bruker den delen med skrått hjørne.

Det "kjekke" er at i følge Nokia.no bruker begge modeller MMC. Når det ikke står noe utover dette, har man vel grunn til å tro at de bruker samme type kort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...