Gå til innhold

Pussig fenomen med Venice 3200


Anbefalte innlegg

For en tid siden kjøpt jeg meg en A64 3200 venice som jeg monterte i maskinen og alt så såre vel ut, men etter kort tid begynte jeg å få svart skjerm og jeg måtte restarte. Tenkte overhode ikke på at cpuen var årsaken, så jeg formaterte , la inn nye drivere til skjermkort(1) osv osv, men tilstanden ble ikke bedre og til slutt ville ikke maskinen mere. Joda den startet men det kom ikke bilde, tok kontakt med Netshop som øyeblikkelig sendte meg et nytt skjermkort (2) og joda alt såre vel.... trodde jeg. Men etter kort tid så begynte det på samme viset og enda et kort ble prøvd. Denne gangen satte jeg cpuen i et annet hk med et gainward grafikkort(3) og der bel det samme problem og i løpet av dagen var også det grafikkortet dødt.

Ny kontakt med Netshop som nå heiv en 4000+ i posten, denne ble montert og det grafikkortet (nr2 i denne omtalen) som enda var i livet ble montert.

Har nå kjørt en uke med dette uten et eneste problem .

Altså et X850 XT og et GeForce 6600 til he....e :cry:

Noen som har vært borti noe lignende :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det er ikke samme,denne har enda ikke vært overklokket.

Dette har Ingenting med bios eller hk å gjøre.

For om du leser hva jeg skriver så er den testet på 2 forskjellige hk og ALT er normalt med en annen cpu,men med en gang denne settes inn blir det trøbbel, så det er ingen tvil om at årsaken ligger i den, men hva??

Lenke til kommentar

Høres veldig rart ut , men som du sa , jeg overså at du testet på

to hk .

Er av den oppfatningen at bios og chipset styrer grafikk subsystemet

ikke cpu indirekte og finner det rart at en bogus cpu kan skade disse kortene.

Kan kanskje dog være hypertransport linken som cpu etablerer til chipsettet som gikk vill , pci-e interfacet tapper jo inn på denne . (regner da med at det er pci-e grafikk du kjører)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Ka du ikke teste et skjermkort til bare for å se at det faktisk var cpuen. Har du ikke et gammelt GF2 kort som du ikke er så redd for?

 

Nå er det slik: Cpu ødelegger skjermkort. Ny cpu og skjermkorta overlever! :dontgetit:

 

Cpu er jo den siste som kan være syndern i dette tilfellet... :nei:

Lenke til kommentar
Cpu er jo den siste som kan være syndern i dette tilfellet..

 

Vel mulig det, men for å gjenta meg selv for ente gang . Begge maskinene er 100% stabile med andre cpuer, men så snart denne settes inn oppstår disse problemene .

Pussig?? Javisst, men det var vel derfor jeg skrev her for å høre om andre hadde opplevd slikt .

Å da svare at det ikke er cpu,når det er den som lager problemer i begge maskinene blir vel mildt sagt feil. Her er det IKKE tvil om at den er årsaken, spørsmålet er vel heller hva som kan være feilen med den :hmm:

 

 

Nå er det slik: Cpu ødelegger skjermkort. Ny cpu og skjermkorta overlever!

 

Ja, riktig og jeg har prøvd den cpuen på det nye grafikkortet og får da svart skjerm etter kort tid på dette også, akter derfor ikke å utfordre skjebnen med å prøve mere ca 5500.- i skjermkort får vel holde .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Påstår jo ingenting ;) ,men kan ikke fatte hva Cpu har med skjermkort å gjøre i denne sammenhengen!

 

Kanskje Cpu kortslutter to kretser som har med Strøm / Signal til skjermkort å gjøre :dontgetit: Kan vel egentlig ikke være noe annet!

 

Forhåpentligvis kanksje du får svar fra noen som har opplevd det samme! :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...