Gå til innhold

Xmms vil ikke starte

Anbefalte innlegg

Det er lyd i oppstart, men når jeg prøver å åpne Xmms forblir det dødt. Eller, det vil si at det virker som om det skal starte i et tidels sekund ved at det kommer på Gnome linja etc. men så skjer det ingenting. Jeg har søkt litt rundt, og tror jeg vet hva som er galt, men ikke hvordan jeg skal fikse det.

Under gir viser jeg en som hadde same problemet, men som fikset det. Men det står ikke hvordan. Jeg får samme feilmelding i console når jeg prøver å starte det. Men hvordan skaffe den fila?

Jeg kjører Ubuntu Warty Warthog, og er ganske ny til hele systemet.

PostPosted: Sat Feb 05, 2005 11:42 pm    Post subject: xmms won't start....debian sarge..  Reply with quote

hi, xmms after a reboot, won't start, at all. i removed the socket in /tmp , aka xmms.sjoeboo.o or whatever, but no lick. when run from teh commandline, i get this:

Quote:

sjoeboo@vader:~$ xmms

libmikmod.so.2: cannot open shared object file: No such file or directory

Inconsistency detected by ld.so: ../sysdeps/generic/dl-tls.c: 72: _dl_next_tls_modid: Assertion `result <= _rtld_local._dl_tls_max_dtv_idx' failed!

anyone have any idea what may have caused this and/or how to fix it? i would simply remove xmms, and reinstall it, but that would pull alot of other packages with it via apt-get. i attemped to go a re-install of it, once again with apt-get, but no luck there. any help would be great.

Back to top 

View user's profile Send private message AIM Address   

sjoeboo

PostPosted: Sun Feb 06, 2005 12:11 am    Post subject: ok, got it...  Reply with quote

ok, so i dug around a bit, and ran gdb on it and what not. apparently it was looking for libmilmod0.so, but couldn't find it, a little tooling around and, loh and behold, ti wasn't acctually there, a littel apt-get action and it was all fixed. it is still weird that it suddenly started doing this..but, hey, i have my xmms back, so its all good.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var allerede gjort, men jeg reinnstalerte de begge nå. Hva gjør jeg for å få Xmms tilbake på Applikasjoner>Multimedia?

EDIT: Xmms funker fra terminal nå! Tusen, tusen takk!!! Men fortsatt gjelder spørsmålet mitt over her... :blush:

Endret av Feonar
Lenke til kommentar

Tipper at ikonet er inne, men at menyen ikkje er oppdatert.

Du kan restarte gnome-panel slik frå terminal:

killall gnome-terminal

GNOME-utviklararne fjerna all for for meny-redigering i GNOME 2.10... Menyen redigerar ein ved å redigere filer i /usr/share/applications, rimeleg greit å forstå eigentleg, men ein meny-redigerar hadde vore å foretrukke, kjem vel snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...