Trancton Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Maskinen nekter å starte windows når jeg sitter i en spesiel harddisk. Jeg har to slike samsung 200 GB harddisker sammen med en raptor disk hvor jeg har OS'et. Når jeg setter i denne ene disken så kommer kun windows logoen frem før den forsvinner og deretter skjer ingenting... Om jeg starter windows i safe mode, så går alt bra, da starter windows og disken kan lese og skrives til... Jeg har formatert den på nytt, og alt ser helt fint ut, men med en gang jeg vil starte windows på nytt i normal modus med denne disken i, så nekter den å starte windows. Windows logoen kommer frem og progress baren ruller over i et par sekunder før det hele forsvinner og jeg får svart skjerm. Skjermen er på, maskinen durer og går, men absolutt ingenting skjer... Det gjelder kun den ene disken. Dersom jeg setter den i min andre maskin som har Windows Media Center installert, så starter Windows, men der finner den ikke harddisken i det hele tatt... Hva er problemet, den ser jo ut til å funke helt fint i safe mode, men når jeg pøver vanlig start, så henger det... Noen som vet hva problemet kan være? Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Kanskje det er noe kluss i Biosen. Har du sjekket der? Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Alt ser bra ut der så vidt jeg kan se. Den finner disken helt fint... Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Jeg mener sjekk hvilken enhet som det skal bootes fra. Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Den booter fra rett enhet, altså raptor disken. Den begynner å laste Windows, men etter splash-screenen (windows logoen) så stopper det opp når den forsvinner og windows skal starte. Det fungerer fint om jeg bytter disken som feiler med en tilsvarende disk som fungerer som den skal. Altså booter det fra rett disk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå