mirene Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Jeg har et MSI K8T Neo2 hovedkort http://www.msi.com.tw/program/support/down...?UID=608&kind=1 På dette hadde jeg 2x512MB RAM (2700 Type) Jeg har nå kjøpt 2x512MB RAM (3200 type) dual channel kit http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118498 Saken er at jeg ikke synes det er noe forskjell i bruk med den nye type RAM,sammenlignet med den gammle. Både den nye og gammle RAM'en er av typen TwinMOS Er det noen instilling som må justeres ? (tenker ikke da nødvendigvis på overklokking) spiller det noen rolle om RAM'en står i de Grønne eller Lilla RAM sporene ? Takker for alle svar Endret 27. juni 2005 av mirene Lenke til kommentar
LOBOS Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Ytelse forskjellen der ekke så veldig stor. Du har ikke engang kjøpt low latancy ram CL (2.2.2.5).... Du hadde nok merket mer med 2GB, men det ekke sikkert systemet ditt ellers er bra nok til å benytte seg fult ut 2GB. Det du uansett kan gjøre er å slå av dual ram funksjonen (gjøres automatisk på enkelte hker når den merker forskjellig ram brikker) og sette inn alle brikkene. Da vill du få mer ram til en hastighet av de laveste ram brikkene (Pc2700). Lenke til kommentar
bengh Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Trolig kjører du den nye ram'n på samme hastighet som den gamle og da vil du ikke merke forskjell. Ram'n stiller ikke inne annen FSB hastighet og timing selv om du skifter fra PC2700 til PC3200! PC3200 er bakover kompatibel med PC2700 og aksepterer bare de instillingene du brukte før. Skal du opnå noe må du kjøre systemet med høyere FSB speed etc. For øvrig tror jeg alle som investerer i dyr ram med timing som 2-2-2-5 blir grundig lurt. Man tror man får masse mer hastighet mens man i virkelighet må til med testprogrammer av type SANDRA for å måle forskjell. Til daglig funker PC'n stort set som før. Lenke til kommentar
frodeaa Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 For øvrig tror jeg alle som investerer i dyr ram med timing som 2-2-2-5 blir grundig lurt. Man tror man får masse mer hastighet mens man i virkelighet må til med testprogrammer av type SANDRA for å måle forskjell. Til daglig funker PC'n stort set som før. Ja men tenk så mye kulere du blir enn alle de andre gutta i gata som ikke har low latency RAM... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå