Gå til innhold

Over Grensen på TV2. Hypnose. Ekte eller tull?

Anbefalte innlegg

For dei som ikkje har sett dette programmet så handler det om at ein hyponsitør får eit titals personar på scenen som har hypnotiserer i søvn. Deretter går han rundt og analyserer dei for å finne ut kva personar som egner seg for å bli hypnotisert.

Når han har funne dei som passer, forteller han dei ting mens dei ikkje er bevisst, og dette trur dei når dei våkner. Ved eit lite knips klarer han liksom å få dei til å våkne eller sovne igjen.

I dagens episode hypnotiserte han 2 personar til å tru at han var usynlig, hvilket det såg ut som dei trudde.

Eg har ikkje noko tru på at det er ekte før eg prøver sjølv.

Synspunkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Jepp. Alle på programmet hans er profesjonelle skuespillere. Nesten på samme måte som at alle er seg selv når de er fulle...

Lenke til kommentar

Men, hypnose fungerer altså. Vet ikke noe om det på dette nivået som "Over Grensen", men til en viss grad så fungerer det.

En kollega til fattern var en stor-røyker og klarte ikke å slutte. Etter hvert lot han seg hypnotisere, og jommen så gikk det. Han får visst ikke det suget etter røyk lenger, han tenker rett og slett ikke over det.

Dette tror jeg på, men jeg har ingen formening om "Over Grensen" på TV2 før jeg opplver det selv

Lenke til kommentar

Hypnose er sterkt overdrevet (ja jeg har blitt hypnotisert flere ganger). Det som skjer er at du går inn i en svært fokusert tilstand, men ikke mer fokusert en at du faktisk kan slutte _hvis_ du vil.

Jeg spurte om det virkelig var mulig å bli så hypnotisert som de på TV, og han svarte det stort sett var viljen til å bli det. De er PR kåte mennesker som gjør alt for å komme på TV. Det er like mye skuespill som virkelighet...

Edit: ehs5: Dette fungerer fordi underbevisstheten ikke har lyst på røyk. Man endrer kroppens vaner, får kroppen til å slappe av og vips værre var det ikke.

Dette gjelder med alle ting, kroppen blir vant til "ting". Hvis du spiser en tyggegummi hver dag kl.12:00 i en uke eller 2 så er det nesten garantert at hvis du etter 2 uker slutter så kommer det masse spytt i munnen kl.12:00 neste dag, selv om tyggegummien ikke er der. Dette endres fort, men regner med du skjønner prinsippet.

Endret av Ongabonga
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...