Zeph Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 For dei som ikkje har sett dette programmet så handler det om at ein hyponsitør får eit titals personar på scenen som har hypnotiserer i søvn. Deretter går han rundt og analyserer dei for å finne ut kva personar som egner seg for å bli hypnotisert. Når han har funne dei som passer, forteller han dei ting mens dei ikkje er bevisst, og dette trur dei når dei våkner. Ved eit lite knips klarer han liksom å få dei til å våkne eller sovne igjen. I dagens episode hypnotiserte han 2 personar til å tru at han var usynlig, hvilket det såg ut som dei trudde. Eg har ikkje noko tru på at det er ekte før eg prøver sjølv. Synspunkter? Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Ser jo truverdig ut, etter det eg huskar. Såg nokre av programma som var for nokre år sidan. Men seier det samme som deg, eg har ikkje noko tru på at det er ekte før eg prøver sjølv. Endret 27. juni 2005 av Kjet!l^ Lenke til kommentar
andesam Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 så litt på han derre som holdt på med vil du bli millionær eller noe sånn.. så egentlig bare ut som veldig dårlig skuespill.. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 har det starta igjen? var for noen år siden også men er jeg og huske Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Tror det er ekte jeg. Lenke til kommentar
jensemil Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Jeg tror det er ekte tull Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 har det starta igjen? var for noen år siden også men er jeg og huske Meiner det, og zeph hadde vel ikkje laga denne tråden vist det ikkje var starta opp igjen? Gjekk for nokre år sida ja. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Så på det jeg også. Det er en grunn til at de legger programmet i Sverige når det ikke er lov å bruke hypnose som underholdning i Norge, men av og til virker det som det er for godt til å være sant... Ser morro ut though Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Mener å huske at en av de hypnotiserte var på vei til å bli litt i overkant aggresiv når det gikk før en gang, så hypno-mannen stormet frem og knipset som en gal. Så ganske ekte ut. Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Utrolig dårlig underholdning. Det sies at det kun er dumme folk som kan bli hypnotisert. Om jeg tror på det.... tja... Endret 27. juni 2005 av EskimoBob Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Utrolig dårlig underholdning. Ja det er det. Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Det er jo enkelt å bli utsatt for ønsketenking. at man tror at man er hypnptisert. det er jo bare å late som at man gjør det han duden sa... juks spør du meg... Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Utrolig dårlig underholdning. Hehe, det er jo litt morsomt også, da. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 visker han ikke noe i ørene på de..? han sier sikkert noe sånn som; hvis du gjør som jeg sier får du 5000,- av meg på bakromet etterpå.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Jepp. Alle på programmet hans er profesjonelle skuespillere. Nesten på samme måte som at alle er seg selv når de er fulle... Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Men, hypnose fungerer altså. Vet ikke noe om det på dette nivået som "Over Grensen", men til en viss grad så fungerer det. En kollega til fattern var en stor-røyker og klarte ikke å slutte. Etter hvert lot han seg hypnotisere, og jommen så gikk det. Han får visst ikke det suget etter røyk lenger, han tenker rett og slett ikke over det. Dette tror jeg på, men jeg har ingen formening om "Over Grensen" på TV2 før jeg opplver det selv Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 (endret) Hypnose er sterkt overdrevet (ja jeg har blitt hypnotisert flere ganger). Det som skjer er at du går inn i en svært fokusert tilstand, men ikke mer fokusert en at du faktisk kan slutte _hvis_ du vil. Jeg spurte om det virkelig var mulig å bli så hypnotisert som de på TV, og han svarte det stort sett var viljen til å bli det. De er PR kåte mennesker som gjør alt for å komme på TV. Det er like mye skuespill som virkelighet... Edit: ehs5: Dette fungerer fordi underbevisstheten ikke har lyst på røyk. Man endrer kroppens vaner, får kroppen til å slappe av og vips værre var det ikke. Dette gjelder med alle ting, kroppen blir vant til "ting". Hvis du spiser en tyggegummi hver dag kl.12:00 i en uke eller 2 så er det nesten garantert at hvis du etter 2 uker slutter så kommer det masse spytt i munnen kl.12:00 neste dag, selv om tyggegummien ikke er der. Dette endres fort, men regner med du skjønner prinsippet. Endret 28. juni 2005 av Ongabonga Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Dei som er med i programmet må ha litt erfaring innan skodespel for å ikkje begynne å le. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Dei som er med i programmet må ha litt erfaring innan skodespel for å ikkje begynne å le. Det er sant. Mange drømmer om å komme på TV, de vil nødig ødelegge det ved å le. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Om det er ekte eller fake får vi nok aldri vite... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå