Gå til innhold

tv-ut issue.. !


Anbefalte innlegg

har leitet litt på forumet her, men finner ingen tilfredstillende svar på problemet mitt..

 

saken er den at jeg ønsker å se skjermbidet mitt på tv'en.

har en svideo kabel fra kortet til en scartplugg med svideo inngang som står i tv'en.

problemet er at jeg ikke får til å "switche" over slik at bildet kommer på tv'en.

inne på skjerminstillingene skal det jo være mulig å velge hvilken enhet bildet skal vises på. her står det kun plug and play skjerm. skal det ikke være mulig å endre dette? til en alternativ skjerm? er det noen slags driver jeg mangler? kjører en nvidia detonator driver atm... 29.42 elns.

 

noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har fått lagt inn nView og fått konfigurert litt.

men fortsatt sliter windows med å finne tv-skjermen. kan det ha noe med at jeg bruke svideokabel? når jeg drar kabelen inn å ut fra skjermkortet er det respons i form av litt flimmer på tven, men ingenting skjer i windows. hvor "finner" jeg tv'en!? noen andre forslag til hvordan jeg bør koble opp dette? går det å bruke dviutgangen på skjermkortet mot en tv? :hmm:

Lenke til kommentar

Vil påstå at feilen ligger i TV-apparatet ditt jeg...

Sjekk at TVen er satt til å motta PAL signaler på SCART inng, ikke NTSC.

 

På min egen TV gjør jeg dette vet å trykke på AV1/SCART en gang til (switcher mellom PAL og NTSC). Er apparatet satt til NTSC, får jeg sort/hvitt bilde.

 

Du kan sikkert også endre dette under skjermkort innstillingene, er kortet satt til å gi NTSC signal ut, endrer du dette til PAL (PAL-B er vel det fulle navnet)

Endret av wilbur626
Lenke til kommentar

tror det kan ha noe med at tv'en ikke er en plug'n play skjerm.. må på en måte enable noe i tven for at pcen skal oppfatte at den e koblet til.. er uten tvil i tv-apparatet feilen ligger. skal prøve med et annet apparat. tven er en samsung fra 2001 så det er ikke pga gammelt apparat...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...