Gå til innhold

ny data funka ikke


goblin

Anbefalte innlegg

jeg har kjøpt ny data men skjermen er svart. det er ikke galt med skjermen. men det er hk (Aopen AK77-KT333), CPU (xp1600) eller så må det være skjermkortet (MSI ti4200). skjermkortet får da strøm for vifta på det går rundt. og CPU kjøleren virker også fint. bare oppstarten var slik merkelig.. jeg greide å få oppstartsbilde 2 ganger.. en gang med mitt nykjøpte skjermkort og en gang med mitt forrige. Jeg testet iallfall skjermkortet på en kamerats pc men det funka ikke det heller. og testet med mitt forrige skjermkort på hovedkortet det funka heller ikke.

 

hva er det som har klikka her da? har CPU skylda for alt sammen kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skjer når du skrur på strømmen? Hører du at maskinen booter? (Harddisker spinner opp, sjekk av floppy, 1 pip fra pc-speakeren)

Er det noe galt med grafikkortet skal du få et pipesignal (flere pip i en spes. rekkefølge)

Hvis det er noe galt med cpu, så starter alle viftene, men det blir ikke bilde på skjerm, og ingen enheter starter...

 

Når det gjelder CPU

Sjekk at den sitter skikkelig i socketen... Temperatursensoren som sitter i midten av prosessorsokkelen på de fleste hovedkort kan dytte opp prosessoren så den ikke får skikkelig kontakt. Legg litt vekt på den når du skal feste den... Er du heldig så skal det ikke mere til...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...