dabear Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Hei, jeg er veldig fornøyd med themet jeg bruker nå ( gnome ), og vil gjerne at alle brukere som jeg oppretter i framtida, skal få samme theme som meg, uten at jeg må gjøre så veldig mye for hand. Dette innebærer: Controls: Human Window border: SlateNG Icons: Dropline Etiquette I tillegg vil jeg kun ha ett panel, med: En vanlig gnome-meny - ikke deen som følger med i ubuntu Firefox ikon Opera ikon Show desktop ikon Terminal ikon Window list Notification Area Og til slutt ei klokke, 24-timers format Destopen må ha trash, home og computer ikon. Nautilus må ha "old style", med locationbar ala windows' adresselinje. I tillegg må "gnome-clipboard-daemon " automatisk settes i sessions. Dette var en del, og tar evigheter å gjøre manuelt for hver bruker. Finnes det noen måte å gjøre dette automatisk på? Vedlagt er et screenshot av hvordan jeg vil ha det Endret 27. juni 2005 av dabear Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Lage en templatekonto og så kopiere ~/.gnome/ til nye kontoer? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Eller lag en konto hvor du definerer alle forhåndsinstillinger, og rett og slett kopier kontoen? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Tja, det som jeg var interessert i å vite, var hvor alle konfigurasjoner ligger hen. Jeg skal prøve igjen, men å kopiere over .gnome mappa, hjalp ikke. Å kopiere hele kontoen blit ikke aktuelt, sia jeg har en del materiale jeg ikke vil at andre skal ha Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Lag ein brukar og lag til slik du vil ha det, så kopierar du desse mappene frå brukaren du laga, over til nye brukarar (før dei har logga inn i GNOME): Kopier over "Desktop", ".gconf", ".gnome" og ".gnome2" og evt ".local" Endret 27. juni 2005 av objorkum Lenke til kommentar
dabear Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Jepp, gjorde det nå. Tok i tillegg en "chown -R bruker ./" . Men det eneste jeg oppnådde med dette, var å kopiere over alle filer på desktopen. Jeg fikk altså ikke ikke themet mitt og ikonene «videreført» Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Jepp, gjorde det nå. Tok i tillegg en "chown -R bruker ./" . Men det eneste jeg oppnådde med dette, var å kopiere over alle filer på desktopen. Jeg fikk altså ikke ikke themet mitt og ikonene «videreført» Tja, då får du ikkje med sjølve home-katalogen. Gå heller i /home og skriv: chown -R <brukar> <brukarmappe> Lenke til kommentar
olear Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Kopier alle nødvendige filer til /etc/skel, nye brukere vil nå automatisk få de filene som du har lagt i /etc/skel når kontoen blir opprettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå