brrah Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Ja, topic sier det meste: Tundra 1557K eller Fujitsu Siemens M1425 De er helt like bortsett fra en 1000-lapp i pris.... Hvilken burde jeg gå for? Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Ville kanskje gått for Tundra, da den har en mye mer behagelig oppløsning på skjerm Lenke til kommentar
ventle Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 I og med at Fujitsu'n blir levert med OS er prisen i praksis den samme (om du vil plage deg selv med XP...). Andre forskjeller: 1.8 GHz (Fujitsu) vs 1.7 (Tundra) (denne forskjellen er sannsynligvis ikke merkbar) Widescreen (Fujitsu) - 4:3 (Tundra) - hva du vil ha er en smakssak. Selv ville jeg aldri valgt Widescreen, med mindre jag først og fremst skal se film. Lenke til kommentar
brrah Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Takk for svar, OS har jeg fra før av, men liker FS'en bedre da det virker som den har bedre kvalitet..... Lenke til kommentar
brrah Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Jeg tror jeg går for den FS'en, jeg.... Men ytelsesmessig i spill, yter de likt? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Ettersom de er basert på samme brikkesett og har samme skjermkort skulle man tro det, som sagt er det en liten forskjell i prosessorkraft, men i de fleste nyere spill er skjermkortet flaskehalsen. Som sagt foretrekker jeg 4:3-skjermer som Tundraen, vil tro at de fleste opplever det best når det gjelder spill, med mindre spillet støtter widescreen. Som du selv sier regner jeg også med at FJ'en gir bedre kvalitetsfølelse. Uten å egentlig ha praktisk erfaring med disse merkene... Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Ja, hvordan oppfører egentlig widescreens seg i spill? Støtter moderne spill widescreen, eller får du svarte "gardiner" på sidene, eller strekkes bildet for å fylle skjermen?? Dette har jeg også lurt på... Lenke til kommentar
qwert Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Ja, hvordan oppfører egentlig widescreens seg i spill? Støtter moderne spill widescreen, eller får du svarte "gardiner" på sidene, eller strekkes bildet for å fylle skjermen?? Dette har jeg også lurt på... Noen spill støtter skikkelige widescreenoppløsninger i dag, slik at man faktisk får et bredere synsfelt enn på en vanlig skjerm (edit: HL2, for eksempel: vanlig kontra wide), men det er ikke så alt for mange. Framover vil nok dette øke siden mange nye PC-spill vil være paralellutviklet med neste generasjons konsoller hvor widescreen følger TV-trenden og kommer til å bli en selvfølge. Se vedlegget, for eksempel. På spill som ikke støtter 'brede oppløsninger' kan du gjerne velge selv i skjermdriveren om du ønsker å strekke bildet disproposjonalt, eller om du foretrekker 'gardinene'. Endret 27. juni 2005 av qwert Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Takker! Jeg jeg får tenke litt på det og se hva jeg finner ut av. Skal ikke være lett, heller! Lenke til kommentar
brrah Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Jeg tenker på, er ikke 1557 litt "utdatert"? Har M1425 nyere hardware eller er det samme greiene? Har bestilt 1557 nå men det er jo 14 dagers angrefrist Lenke til kommentar
ventle Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 begge er basert på Intels I855PM-brikkesett, og dermed skulle innmaten være mye av det samme. Det skal også sies at etterkommeren I915 ("Sonoma") er både raskere og har en del nye, interresante funksjoner, om man skulle ha behov for det. Ettersom jeg selv venter på en I855PM-basert Compal CL56, tror/håper jeg at denne innmaten holder mål, det er slett ikke noe dårlige greier selv om det ble lansert allerede i 2003... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå