Eaten Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Hei! Jeg har tenkt til å sette opp en CS server hjemme, men jeg får den ikke online fordi jeg ikke får åpnet porter i routeren min! Jeg har en 3com router med ip 192.168.1.1 Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 tcp 27030-27039 udp 1200,27000-27015 Lenke til kommentar
peos Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Jeg har erfaring med 3Com OfficeConnect Wireless 11g. For å åpne porter, kan du gjøre dette: * Gå til IP-adresse 192.168.1.1 og logg inn. * Enten: Under Firewall / Special Apps, klikk på New. * Skriv inn programnavn, triggerporten og en liste over portene som skal åpnes, adskilt med komma hvis det er enkeltporter eller portintervaller med fra-til. * Eller: Under Firewall / Virtual Servers, sett IP-adressen til din PC som DMZ Host. NB! Du har da ingen brannmur inn til din PC. For å sikre at PC-en din ikke får en ny IP-adresse neste gang du starter opp, kan du gå til LAN Settings / DHCP Clients List og krysse av for Fix. Hvis du ikke har samme ruter som meg, er det ikke sikkert at menyen er helt som beskrevet. Lenke til kommentar
Eaten Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Blir hele brannmuren slått av og pc'n er ikke lenger sikret for virus når man gjør det brann mur greiene? Lenke til kommentar
peos Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Hvis du setter PC-en din som DMZ Host, så åpner du alle porter inn til den, dvs. ingen brannmur. Men du kan aktivere XP-brannmuren eller installere et annet brannmursprogram. Hvis du velger Special Apps, så åpner du kun de portene du har oppgitt. Brannmuren sikrer ikke mot virus. Du kan få virus/ormer på mange måter, i infiserte programmer du laster ned, som vedlegg til e-post, som trojaner (programmer som er noe annet enn det de utgir seg som). Brannmuren hindrer at hackere kobler seg til din PC via sikkerhetshull i Windows, Explorer o.l. eller via ormer/virus du har fått tidligere. Endret 27. juni 2005 av peos Lenke til kommentar
Eaten Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 Vet du om noen steder jeg kan laste ned en bra firewall? Lenke til kommentar
bjorn432 Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 ZoneAlarm brannmur MERK: Jeg har ingen erfaring med denne men hørt at den skal være bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå