hawkey Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Hallais. Har et ati radeon 9600pro 128mb kort, og lurer på om hvordan man kan tildele mer ram til det. Vil det i det minste kjøre noen spill litt mer lagg-fritt? Har 2x crucial 512 dual ddr ram brikker som jeg tenkte jeg kunne bomme litt av. Hadde vært fint med noen glupe ord; ) Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Du kan ikke tildele noe mer ram til det kortet enn det som kortet har selv. Det finnes kort som får dedikert ram fra ramen på hovedkortet, men dette er mye treigere minne, og ville uansett ikke gitt deg noe bedre ytelse. Så svaret er at du kan ikke tildele noe mer enn du har. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Forskjellen på 128 og 256 MB på tregere kort som ditt, er overhodet ikke merkbar. (i flere tester scorer 128 MB best fordi minnet det er klokket litt høyere) Lenke til kommentar
LOBOS Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Det er ikke mulig, men om det var. Måtte du ha like ram briker, ergo like mange pins etc. Så du måtte nok da kjøpe egne "3d kort" ram brikker. Clue her da er at prisen i forhold til ytelse hadde nok ment at det var billigere å bare kjøpe et nytt 3d kort. Eneste ikke HK jeg har oppgradert rammen på er mit eldgamle UltraSound lyd kort. Den hadde 1Mb når min 486 33Mhz hadde 8MB ram. I dag så ville det samme bli som mitt 2GB system hadde et lydkort med 250Mb Ram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå