Gå til innhold

Triks: Hvitbalanse på GSmart Mini 2

Anbefalte innlegg

Som mange andre med dette kameraet syntes jeg bilder (spesielt i kunstig lys) fikk et kraftig rødskjær.

Fant ut at hvis man resetter kameraet (i det lille hullet) beregner det ny hvitbalanse ut i fra det man sikter når man resetter. Eksempel: Bildene jeg tok inne ble gulaktige. Siktet på et hvitt ark og resatte=bildene ble mørk orange, siktet på en rød musematte og resatte=bildene ble nogenlunde riktige.

Husk å resette på nytt når man går utendørs, ellers blir alt blåaktig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

testet dette akkurat :smile: fungerer utmerket .. moralen er derfor .. hver gang du skal ta et bilde ha en stump og tynn gjenstand som f.eks en ståltråd/binders bit tilgjengelig og trykk på reset knappen imens linsen peker mot motivet .. ved å gjøre dette får du de beste bildene under alle lysforhold :smile:

Lenke til kommentar

ja du må åpne kameraet. knappen sitter på samme sted som hos oss andre med nyeste utgave bare at det ikke er laget hull i dekselet inn til den hos deg. du kan evt åpne kameraet og merke nøyaktig av hvor knappen sitter i forhold til plastdekselet så bruke et minibor til og lage et lite hull inn til den ..

lykke til :smile:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har samme dårlige erfaringer som de fleste andre med innendørs bilder med mini2 kameraet. Leste trickset med å resete kameraet for å justere hvitbalansen. Har prøvd dette flere ganger, men er ikke i stand til å se noen forskjell på bildene uansett. Rødt er det, og rødt blir det :sad:

Hva gjør jeg galt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...