asdfteam Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Som mange andre med dette kameraet syntes jeg bilder (spesielt i kunstig lys) fikk et kraftig rødskjær. Fant ut at hvis man resetter kameraet (i det lille hullet) beregner det ny hvitbalanse ut i fra det man sikter når man resetter. Eksempel: Bildene jeg tok inne ble gulaktige. Siktet på et hvitt ark og resatte=bildene ble mørk orange, siktet på en rød musematte og resatte=bildene ble nogenlunde riktige. Husk å resette på nytt når man går utendørs, ellers blir alt blåaktig... Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 takk for tipset :smile: det er slike tips vi trenger .. Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 testet dette akkurat :smile: fungerer utmerket .. moralen er derfor .. hver gang du skal ta et bilde ha en stump og tynn gjenstand som f.eks en ståltråd/binders bit tilgjengelig og trykk på reset knappen imens linsen peker mot motivet .. ved å gjøre dette får du de beste bildene under alle lysforhold :smile: Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Noen sjans for å kunne resette et kamera uten reset knapp? innendørs bilder blir helt gule hos meg også.. Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 ja du må åpne kameraet. knappen sitter på samme sted som hos oss andre med nyeste utgave bare at det ikke er laget hull i dekselet inn til den hos deg. du kan evt åpne kameraet og merke nøyaktig av hvor knappen sitter i forhold til plastdekselet så bruke et minibor til og lage et lite hull inn til den .. lykke til :smile: Lenke til kommentar
Erik19 Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Har samme dårlige erfaringer som de fleste andre med innendørs bilder med mini2 kameraet. Leste trickset med å resete kameraet for å justere hvitbalansen. Har prøvd dette flere ganger, men er ikke i stand til å se noen forskjell på bildene uansett. Rødt er det, og rødt blir det :sad: Hva gjør jeg galt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå