Gå til innhold

skal jegkjøpe ny harddisk eller cpu og hovedkort?

Anbefalte innlegg

hei. jeg tenker over en sak her. denne uka, eller neste uke var det meninga at jeg skulle kjøpe ny cpu og nytt hovedkort. men nå i dag så TROR jeg at ene av mine 2 harddisker holder på å gå. den er veldig ustabil, så jeg kasta inni en gammel 20 GB i samma maskina, kobla fra de 2 andre og da fungerer systemet fint uten restart. det jeg da lurer på er om det kan være lurt å kjøpe harddisken bare eller om jeg heller bør ta en rå sjans på at det er Hovedkortet eller CPU som holder på å tar kvelden? skal prøve å koble til den ene av mine 2, 120 GB harddisker og se om den oppfører seg pent sammen med 20 GB disken. på langt sikt er det ALT for lite med 20 GB til meg altså :p bare filmene er jo 34 GB :p, så hva synes dere? skal jeg kjøpe nytt hovedkort og cpu eller ny harddisk. da vil det mest sannsynlig bli enten en 250 eller en 300 GB disk.

Håper på mange svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja, det er jo sant, men nå har det seg sånn at jeg har snart fylt opp begge. tenkte derfor på å kjøpe 1 eller 2x 250 GB disker, enten Seagate eller Samsung. så flytter jeg alt over fra mine gamle disker over på de nye, så får jeg se hva jeg gjør med de gamle da. men sånn når det er sakt. nå har jeg da 1x 20 GB harddisk stående i kassa. hvis denne klarer seg fint i 1 uke uten at maskina restarter. da må det jo være noe galt med en av mine 2 andre disker? seff skal jo bare 20 GB`en være kobla til i en uke da. ikke de to andre. bare den alene.

Lenke til kommentar

Risikabelt å kanskje bli sittende med bare en liten 120gig disk, men jeg ville tatt sjansen. Ser på profiln din at du har en topp DVD-brenner så heller brenn ut litt stuff hvis det skulle bli for mye HD-problemer. Som du sier så er det antakligvis bare en av 120giggerne som er gått, men kanskje ingen av dem, da kan iaffall ny stor HD vente til neste lønning.

Lenke til kommentar

skal som sagt sette meg ned å teste litt. blir vel ikke i kveld, men i morra eller noe. skal sjekke hvordan den andre av mine 2 disker funker sammen med 20 GB harddisken. hvis den 120 GB disken funker bra sammen med 20 GB disken uten restartings så er på en måte 1 problem løst. da er man langt på vei etter en løsning. med andre ord. da har man mest sannsynlig funnet ut at det er 120 GB Nr. 1 det er noe galt med. da kjøper jeg like godt en 250 GB, men så var det valg av harddisk. synes det har gått litt for mange Seagate disker her nå :p først så gikk en, så går den andre snart nå :( kanskje man skal vurdere samsung?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...