erlend_halvorsen Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Hvordan kan jeg flytte hele TEMP systemet i windows over til en annen disk, og hvordan flytter jeg over det "Virtuelle minnet" til en annen disk? Endret 27. juni 2005 av erlend_halvorsen Lenke til kommentar
peos Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) For begge spørsmålene, gjør følgende: * Høyreklikk på Min datamaskin * Klikk på Egenskaper * Klikk på Avansert For å endre TEMP-systemet: * Klikk på Miljøvariabler * Endre Systemvariablene TEMP og TMP til den mappen du ønsker. * Endre Brukervariablene TEMP og TMP til den mappen du ønsker. Hvis det er flere brukere må dette gjøres for de andre brukerne også. * Klikk på OK For å endre Virtuelt minne: * Under Ytelse, klikk på Innstillinger * Klikk på Avansert * Under Virtuelt minne, klikk på Endre * Velg Ingen sidevekslingsfil for stasjon C: og klikk på Angi * Velg den stasjonen du vil bruke, velg Egendefinert størrelse eller Systemstyrt størrelse og klikk på Angi. * Klikk OK. Restart for at endringene skal iverksettes. Tips Det samles mye søppel i temp-mappen så jeg har lagd en liten batch-jobb som sletter alt ved oppstart, men bare en gang pr. dag: if exist %DATE%.fil goto Ferdig del *.fil rd C:\TEMP /S/Q md C:\TEMP REM Temp-mappen min heter C:\TEMP echo A >%DATE%.fil REM Lager en fil som heter f.eks. 27.06.2005.fil :Ferdig Legg en peker til denne batch-jobben i Oppstart Endret 27. juni 2005 av peos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå