ampersand Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Hei Prøvde å sote rutene på bilen min med film i kveld uten hell. Har etter noen forsøk funnet ut at for meg er det 100% umulig å få til, derfor trenger jeg tips om hvor jeg kan få noen til å gjøre det ved bruk av film eller (helst) andre måter Jeg bor i Telemark. Takker for alle svar Lenke til kommentar
nokiakiller Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) mesteparten av de som selger bilglass soter også glass den beste måten er nok film men du må huske att de driver med dette på heltid en annen mulighet er soting med spray men det er ikke like sikkert eller så kan du bytte glassa i biln med orginal sota fra fabrikk mvh nokiakiller edit: leif was here Endret 27. juni 2005 av nokiakiller Lenke til kommentar
RuZleBIFf Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 nokiakiller sine muligheter er nok de letteste! trur de som selger bilglass tar litt for mye for å sote, men veit ikke! MEN, grunnen til at jeg poster, hvorfor får du ikke til å legge på filmen selv? jeg og en kammerat klarte det veldig lett egentlig. Hvis du vil ha det nærmere "perfekt" så må du ta deg tid til å ta ut rutene! men leser du bruksanvisningen nøye går det faktisk veldig lett! Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Gjør som Ruslebiffen sier, ta ut rutene som skal du legge film på. Er ganske lett å ett bra resultat da. Og det må du nesten gjør på siderutene, for hvis ikke vil "pakningen" under vinduet skrape løs filmen når du sveiver ned ruta. Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Har noen prøvd den billigeste solfilmen hos Biltema (tror en pakke koster ca. 50 kr.) ? Den er tykkere enn vanlig film og er ment å kunne ta av og på. Jeg har prøvd flere ulike filmer og fant ut at den er: - Lett å jobbe med (krøller seg ikke) - Du kan bruke mer kraft til å få ut luft og vann ved påføring. - Resultatet er mye sikrere (mindre skjønnhetsfeil) Konklusjon Det billigste alternative kan noen ganger være det beste Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Biltema sotfilmen er en av de bedre. Filmen som rute verkstedene bruker er veldig enkel og jobbe med, men dyr! Pris for soting av ruter varierer, men pleier og ligge på rundt 3000-3500,- for siderutene. Bakruta koster mer pga varmetråder og at ruta runder ut i kantene. ca 2500,- hvis dem i det hele tatt gidder! Pleier og anbefale rullgardin bak. Proffene demonterer aldri rutene, men sitter i bilen et par timer for og få støvet til og legge seg osv.. ergo en dritt jobb! Hvis du demonterer ruta er det best og legge hele ruta i et badekar og legge ut filmen med en vidusvisker... veldig enkelt og greit kjøp alltid alt for mye sotfilm!!! Ikke bruk spray!! Lenke til kommentar
NickLars Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Kanskje litt i lengste laget for deg å kjøre, men denne karen kan jobben sin. Kostet 3800,- svenske kroner å få sotet alle rutene f.o.m forrdørene, 7 ruter. Vises ikke at det ligger film på. Han sliper ned overgangen fra film til glass overst på vinduene i dørene. Lule Solfilm Lenke til kommentar
Comodore Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Har et lite tillegs-spørsmål her. Prøvde meg på soting på en utgangsdør igår uten hell. Problemet er at vinduet er helt rundt. Det var umulig å få det til å sitte overalt i kanten, ble lange bobler. Blir vel ikke noe særlig å bruke neglelakk rundt hele veien heller. Jeg ser ikke annen utvei enn spray.. Noen som vet hvor dette kjøpes? Lenke til kommentar
VolvoRacing Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 ta ut rutan når du ska sot dæm sjøl me film. biltemafilmen fungere faktisk ber eijnn nå ainna film som du for kjøpt på bilrekvisittabutikkan.(torshob,biltema, cd cardic. bruk my vatn på film å rute. har prøvd my forskjellie såpa i vatne å d va wella shampoo som fungert bæst. d e mang som absolutt ska ha film fra torshov for at et sjer "fabrikk-gjort" ut, men saken e deinn at bli du stoppa, å du itj har pappira så får du bot uansett. har sjøl dein mørke "brune" filmen på aill rutan, ja, framruta å.dein e så lys fra innsia at det går an. men bruk my vatn når du gnur utåver filmen på rutan. kjøp en vindussleik på biltema å del gummin i 2 å du har dein bæste solfilmskrapa evver som ikke lage spor. sjølgjort e vælgjort!!! :o) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå