Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk som privatist og Eng VK1-VK2


Anbefalte innlegg

Er det noen her på forumet som har tatt engelsk privatist?

 

Jeg vurderer sterkt å ta engelsk privatist ettersom jeg ikke er fornøyd med engelsk standpunkt.

 

Er det slik at jeg kommer opp i både muntlig og skriftlig eller bare en? Hva bør man kunne?

 

http://www2.udir.no/eway/?pid=207

 

Her er linken til læreplanen, men jeg finner ikke kravene til engelsk privatist.

Jeg har tatt engelsk VK1. Hvis jeg tar engelsk som privatist til høsten må jeg ta VK2 for å "slette" min standpunktkarakter? Noen sier at hvis jeg tar VK1 omigjen som privatist går det på sekundærvitnemålet? Korrekt?

 

Får jeg ekstra poeng i tillegg?

 

Og en liten ting til, er engelsk VK2 vanskeligere enn VK1? Deres mening takk!

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Er bedre å bruke begrepene 1ENG, 2ENG og 3ENG. Skal selv ta alle tre som privatist ettersom jeg er misfornøyd med karakteren min. 1ENG og 2ENG som privatist er helt enkelt bare en heldagsprøve (eksamen) i hvert fag, mens 3ENG er eksamen både muntlig og skriftlig. En kamerat av meg tok dem nettopp og det gikk helt greit. Trengte ikke bøkene en gang. Selvsagt er 3ENG vanskeligere enn 2ENG.

Lenke til kommentar

Oki. Har jeg nå fullført 1ENG og 2ENG?

Du sier at du skal ta alle som privatist, trenger du det? Holder det ikke å ta 3ENG? Eller tar du alle for å sjekke om at du gjør "minst" en bra. En kan nemlig bestemme om karakteren som privatist skal telle eller ikke.

 

Slik det er nå har jeg engelsk muntlig og skriftlig samlet som en karakter i VK1. Hvis jeg skal "slette" denne karakteren uten å komme på sekundærvitnemålet, hva må jeg gjøre da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Slik det er nå har jeg engelsk muntlig og skriftlig samlet som en karakter i VK1. Hvis jeg skal "slette" denne karakteren uten å komme på sekundærvitnemålet, hva må jeg gjøre da?

Ta 2ENG som privatist. Hvis du har 1ENG og 2ENG fra før, trenger du bare ta 3ENG. Du får også 2 ekstrapoeng hvis du har bestått disse tre fagene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg vet bare at keg har tatt engelsk i første klasse på v.g.. Er det GK eller 1-2ENG? Tusen takk som tar deg tid til dette ;)

GK er 1ENG.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg vet bare at keg har tatt engelsk i første klasse på v.g.. Er det GK eller 1-2ENG? Tusen takk som tar deg tid til dette ;)

GK er 1ENG.

Regner mer at det er mer enn som så, jeg tok 5timer engelsk på grunnkurs, og har da ordnet med det som er nødvendig for studiekompetanse.

 

mulig 1-3t er 1eng og 2-5t er 2eng?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Tilleggsspørsmål. Hvis jeg gjør det dårlig i 1Eng, kan jeg da melde meg opp på nytt? Eller må jeg ta steget til 2Eng?

Melde deg opp på nytt. Du kan vel gå opp som privatist 3 ganger i samme fag. Den forrige karakteren din kan byttes ut med den du får på eksamen som privatist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...