run Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Hei, noen flere som går for IBM X41? Vel, Dell'en er nok en helt utmerket maskin på mange måter, men uten mulighet for å bruke PC-Card, den mangler altså slott eller spor for PCMCIA-kort, og uten dockingmulighet ble den for dårlig utrustet i forhold til IBM'en. IBM X41 1,5GB + 60GB 4-cellers + 8 cellers batteri bil/fly strømadapter Docking m; CD/DVD portable tastatur mv. Og til dere som steiler av overskriften; da den ble for dårlig, - i teksten kommer det altså frem at den ble for dårlig utrustet. Det er nok en helt utmerket maskin, og har sikkert mange flere fordeler enn alle andre maskiner, altså bortsett fra muligheten til i sette inn PC-card + dockingstasjon. Lenke til kommentar
brrah Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Hvor mye betaler du for den? Lenke til kommentar
run Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Kr 23.750 inkl. mva. Lenke til kommentar
brrah Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 DAMN!!!!!!!!! PSHYCHO!!!!!!!! Regner med at jobben din betaler det? Hvis ikke, DAMN!!! Lenke til kommentar
run Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Det er en kjent sak at IBM'en er ganske dyr. Maskinen uten utstyr med 60GB HDD og 512MB RAM kostet 12.600 + mva = kr 15.750. Det er mer enn Dell X1 men ikke mer enn de som kjenner IBM + jeg forventerå måtte betale. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Jepp, eneste minuset med IBM'n er pris og CPU'en. De færreste idag bruker jo PCMCIA så jeg skjønner Dell på en måte. Lenke til kommentar
run Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Jeg har bestilt denne så den kommer. Men hva er galt med CPU'en? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Hmm, hvilket pcmcia kort skulle du hatt i den da? enig det med dockingstation. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Man får kjøpt adaptere slik at du kunne kjørt PCMCIA-kort på CF-porten. Vet ikke om det er noe du kunne levd med, men det er altså fullt mulig å få brukt PCMCIA-kort på X1. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Jeg har bestilt denne så den kommer. Men hva er galt med CPU'en? Er ikke ULV, bare LV. Mer varme, høyere strømforbruk. Lenke til kommentar
run Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Hmm, hvilket pcmcia kort skulle du hatt i den da? enig det med dockingstation. NetCom Connect 3G "mobilt bredbånd". Det imponerer ikke meg, men det fungerer i alle fall. LV i stedet for ULV ja. Jeg husker ikke batteritiden jeg, men den (X41'n) henger vel med i 2-3 timer med 4 cellers batteriet, og det dobbelte med 8 cellers batteriet, som er standard. Eller husker jeg feil? I og med at 8 cellers batteri er standard på X41 er ikke batteritiden kritisk lav, tvert imot ganske bra. Men da veier maskinen 1,4 kg tror jeg. Med 4 cellers batteri, som jeg har kjøpt med, veier den det samme som X40, altså 1,2 kg. Så med begge disse batteriene er jeg komfortabel med den PM 1,5Ghz LV. Den har altså grei batteritid. Lenke til kommentar
richardchristy Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Må jo nevnes at IBM uten tvil har de beste tastaturene på markedet. Lenke til kommentar
_Spook_ Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Må også nevnes at tastaturet på X1 er VELDiG bra. Helt på høyde med de iBM maskinene jeg har prøvd. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 det må også nevnes at IBM ikke har windows tast på tastaturet. Lenke til kommentar
Xmag Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Hei, noen flere som går for IBM X41? Vel, Dell'en er nok en helt utmerket maskin på mange måter, men uten mulighet for å bruke PC-Card, den mangler altså slott eller spor for PCMCIA-kort, og uten dockingmulighet ble den for dårlig utrustet i forhold til IBM'en. IBM X41 1,5GB + 60GB 4-cellers + 8 cellers batteri bil/fly strømadapter Docking m; CD/DVD portable tastatur mv. Og til dere som steiler av overskriften; da den ble for dårlig, - i teksten kommer det altså frem at den ble for dårlig utrustet. Det er nok en helt utmerket maskin, og har sikkert mange flere fordeler enn alle andre maskiner, altså bortsett fra muligheten til i sette inn PC-card + dockingstasjon. Går for samme maskin selv. Byggekvaliteten og tastaturet, kombinert med raskere prosessor og mer minne gjør at valget faller på en X41. Dog har jeg ikke bestillt ennå. Det er ingen som har den inne. Venter til Topseller-modellene kommer. Hvor har du bestillt, og når forventes den levert? Lenke til kommentar
run Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 (endret) Jeg har bestilt gjennom it-mannen på kontoret, som får den via en såkalt distributør. Utgangspunktet er Datateam-priser, imidlertid forhandlet jeg pris med Dropzone, og kom til prisene jeg nevnte ovenfor. IT-mannen tilbød å skaffe greiene til samme pris som den fremforhandlede Dropzone-prisen. Maskinen med utstyr kommer innen eller på fredag håper jeg. Imidlertid kommer dockingstasjonen først til neste uke. Jeg ville egentlig hatt bredskjerm, men det har jo IBM X41 ikke. Jeg må ganske enkelt ta den med den skjermen den har ... Imidlertid skal jeg bruke NetCom Connect-kortet i maskinen, så Dell X1 ble derfor utelukket. Endret 28. juni 2005 av run Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Skjønner jo problemmet med at det ikke er pccard slot, men som andre har sagt før. Billigere å kjøpe en 3g mobiltelefon enn. Lenke til kommentar
run Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Skjønner jo problemmet med at det ikke er pccard slot, men som andre har sagt før. Billigere å kjøpe en 3g mobiltelefon enn. Å bruke mobiltelefon i stedet for PC-Card er utelukket på linje med å rigge opp noe converter-arrangement som stikker langt ut av PC'n for å bruke 3G-kortet. NetCom-kotet stikker 4 cm ut, og det liker jeg dårlig. Likevel drar jeg på PC'n (min gamle Dell Latitude CPi 400Mhz) uten å dra ut kortet. Det går helt fint. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Mobiletelefonen min ligger som oftest ved siden av laptopen min uansett men dette er jo smak og behag håper du kommer til å like laptopen din, noe som jeg er sikker på at du vil gjøre. Lenke til kommentar
run Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 (endret) Sitter med x41 nå, og den er helt ok. Endret 1. juli 2005 av run Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå