Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Egenbygd skrap-pc nekter å skru seg på

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt noen gamle pc deler inkludert et gammelt pentium 2 hovedkort og satt sammen inni skrivebordsskuffen min. jeg er helt sikker på at alt er satt riktig sammen for jeg har startet den og installert windows osv allerede. men da den startet første gangen gjorde den det med en gang jeg plugget i strøm i psu'en. da jeg skrudde den av for å sette inn en ram brikke til ville den ikke skru seg på igjen.

det virker som at pc'en ikke får signal via power knappen. dette er da litt rart fordi jeg skrudde den av med samme knapp. den vil heller ikke skru seg på igjen ved å plugge i strømkontakten i psu på nytt.

noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk. fikk det til nå. vet ikke om det var det du sa jeg skulle gjøre eller det at jeg demanefiserte rambrikken, og bytta på noen kabler osm hjalp, men den lever i hvertfall.

men nytt problem!

den vil ikke finne diskettstasjonen.

altså når jeg går inn i msdos og velger a: så kommer det ei feilmelding om at stasjonene ikke er klar. jeg gikk så inn i bios og der sto det at den lever. noen som har noe forsalg om hva jeg kan gjøre her?

vil helst leve med høyere standard enn win98 :cry:

edit:

nå er det fixet!

neste problem:

når jeg nå putter i winxp floppydisk restarter pc'en når "setup is inspecting computers hardware" meldingen. hvordan kan jeg fixe dette?

edit2: da var alt løst. det var prossesorviften som er død. stapper ei bordvifte ned i pc'en og voila!

uansett. da er det liv i den igjen.

edit3: men neida! det virker som at den ikke sender signaler til diskettstasjonen.

noen som har anelse hva som kan være feil?

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

hvis du f.eks. får floppy disk fail 40.. så må du evt snu og vende på de forskjellige kontaktene på floppykabelen evt prøve de(n) andre kontakten(e) på kabelen, om mulig snu den.. evt snu kabelen på hk eller endevende den :)

Endret av Strengen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...