OleR Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Edit: Dere som har kommet dere dit, åssen build har dere brukt? Så på det bildet over meg, åssen elementalists er det ? air ? For å være helt ærlig er ikke det noe build jeg ville anbefalt. Å kjøre res og frozen soil på en monk virker bare helt unødvendig etter min mening. (3 eller 5 sekunder der en monk ikke healer, er 3-5 sekunder der teamet ditt kan bli eid lett). I tillegg så er de fleste enchantments med cast time over 1 sekund ganske gimpet nå når alle vet hvor ødelagt Nature's Renewal er. Og air spikes blir letteid med Fertile Season. Jeg skal ikke gi vekk akkurat hvilket build vi vanligvis kjører i tombs, men her er noen ting du vanligvis vil være sikker på at du har med: Healing Seed. (En av enchantmentene som fremdeles er gode). En eller annen form for shutdown. (Selv liker jeg Hammer Warriors med Smite støtte, men energy denial kan også funke fint.). Ward against Melee. (For å stoppe knocklocks). Channeling på monks. (Spesielt fint mot spirit spammers). Nature's Renewal. (For enchantment denial). Fertile Season. (For å ta air spike teams. Bare sett opp fertile, vent på at de går tom for energi og kos deg). Rend Enchantments. (For å ta knekken på smiters). Diversion. (Dette er blitt den nye store tingen. Fint for å få shutdown på smiters og warders). Blackout. (For å ta knekket på spirit spammers). Lenke til kommentar
Rydier Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Før life bond fixen, og rangers med spirits kom inn i bildet, kjørte vi vanligvis 2 heal monks 1 prot monk 4 air spikers (E/Mo) 1 necro Heal monks kjørte: Spell Breaker Essence Bond Healing Seed Prot Spirit (enten begge to eller én pluss prot monk) Cond/Hex removal Heal other +annet healing spell Prot monk brukte: Life Bond Blessed Signet Essence Bond/Balthazaar's Spirit + div annet, Ward against Melee om det var Mo/Ele f.eks. Air spikers hadde: Lightning Surge (1 eller 2, de som callet seff) Mind Shock (De som ikke hadde Lightning Surge) Chain Lightning Lighting Orb Lighting Strike Enervating Charge Gale/Iron Mist (8 sek duration med 4 earth magic) +annet, som f.eks.: Rez Signet Necro hadde: Lingering Curse Chillblains Rend Enchantments Putrid Explosion (for dmg og exploite corpse kjappere enn Well of Profane) Essence Bond (noen ganger) + masse rart, spilte det aldri, så ikke helt sikker Gameplan: Var enkel å spille, unntatt for necro. General idea var at prot monk kastet life bond på alle, alle kastet essence på ham, og healing monks kastet healing seed + spellbreaker på ham 24/7. Så var det bare å stå nærme ham, og spike folk til de døde. Funker ikke så bra lenger etter at de fiksa Life Bond til ikke å omgjøre all skade til physical though. Generelt gikk det noe slik: - Caller targetter en fyr, sier fra på Vent når han starter Surge - Necro teller til 1, kaster Lingering Curse på fyren - Alle Eles starter Chain Lighting når de ser den lilla ned-pilen på target - Følg Opp med Orb/Mind Shock(eller lighting strike) ettersom du har LoS eller ikke - Om target ikke er død innen 6-7 sekunder, start på ny person med bare ikke-exhaustion spells, så switch igjen når Chain etc. er klart. - Gale på de som prøver rezze (necro cycler targets etter å ha castet putrid, caller) - Iron Mist om de stikker av, og drep han som blir igjen I Mirrors var det spesielt viktig å: - Chillblaine flest mulig folk. - Passe på lilla piler, prot spirit og smite hex asap. - Ta ut Prot monken først Nesten kjedelig når det funka, veldig spennende når det andre teamet var bra og prøvde div ting for å få drept oss. Hadde endel problemer på CtR maps, men med Iron Mist er det ganske lett å bodyblocke runneren deres. (Ble mye skriking på inkompetente blockers over Vent der gitt...) Lenke til kommentar
OleR Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Skjønner ikke hvorfor du trenger blessed signet når dere hadde infinite energy med life/essence bond. Husker forsåvidt tiden før den ble nerfet. Det var faktisk vi som begynte å bruke den comboen + healing ball. Så kom Well of profane, så vi begynte å bruke putrid bare før å få unna corpses raskere enn wellen. Og se hvor viktig den er nå Lenke til kommentar
Rydier Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Skjønner ikke hvorfor du trenger blessed signet når dere hadde infinite energy med life/essence bond. Husker forsåvidt tiden før den ble nerfet. Det var faktisk vi som begynte å bruke den comboen + healing ball. Så kom Well of profane, så vi begynte å bruke putrid bare før å få unna corpses raskere enn wellen. Og se hvor viktig den er nå Var en grunn til at første characteren min ble en Mo/Ele Brukte dere Spell Breaker fra starten forresten? Tror det tok en 2-3 dager etter release før vi begynte bruke :S Blessed Signet var så man slapp miste 4-5 life bonds/vente på mana om man ikke ble angrepet på en stund etter en lang stund. Tok tross alt 40-50 mana å recaste + en god del sekunder. Gikk selvsagt ann å vente, ble litt mer usynlig da. Endret 26. juli 2005 av Rydier Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Vi kom dit. Men vi tapte. Snakker du om igår? Da kom vi ikke til HoH, bare Tombs Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Vi kom dit nesten en gang da, jumpet 5 eller 6 maps Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Vi kom dit. Men vi tapte. Snakker du om igår? Da kom vi ikke til HoH, bare Tombs Hm...Var du med da? Det var jo HoH. Lenke til kommentar
OleR Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Skjønner ikke hvorfor du trenger blessed signet når dere hadde infinite energy med life/essence bond. Husker forsåvidt tiden før den ble nerfet. Det var faktisk vi som begynte å bruke den comboen + healing ball. Så kom Well of profane, så vi begynte å bruke putrid bare før å få unna corpses raskere enn wellen. Og se hvor viktig den er nå Var en grunn til at første characteren min ble en Mo/Ele Brukte dere Spell Breaker fra starten forresten? Tror det tok en 2-3 dager etter release før vi begynte bruke :S Blessed Signet var så man slapp miste 4-5 life bonds/vente på mana om man ikke ble angrepet på en stund etter en lang stund. Tok tross alt 40-50 mana å recaste + en god del sekunder. Gikk selvsagt ann å vente, ble litt mer usynlig da. Vi brukte Spell Breaker på prot monken helt fra begynnelsen av, bare kastet den opp på heroen. Men det var ikke mye som kom igjen Seed + Heal Area (som forresten fremdeles er fint på dias maps), men med NR kan man ikke tanke Meteor Showers lenger Lenke til kommentar
Binary Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Edit: Dere som har kommet dere dit, åssen build har dere brukt? Så på det bildet over meg, åssen elementalists er det ? air ? For å være helt ærlig er ikke det noe build jeg ville anbefalt. Å kjøre res og frozen soil på en monk virker bare helt unødvendig etter min mening. (3 eller 5 sekunder der en monk ikke healer, er 3-5 sekunder der teamet ditt kan bli eid lett). Pleier som regel å være Mo/Me ikke Mo/R i pvp, men vi trengte bare en med soil, så jeg testa det litt Var litt artig å se når det fungerte da. Er enig i at en monk bør følge med hele tiden og ikke bruke altfor mye tid på andre ting enn healing/prot, men det gikk forsåvidt greit i disse tilfellene. Enchantments er noe herk når man møter lag med Nature's Renewal. Har siden den kampen tatt bort P&H/Ress signet og Soil for andre skills. Eksperimenterer fremdeles med forskjellige monk builds. Gode tips er alltid velkommen De 3 elem som var med der var air ja. Problemet med elems er exhaustion. Chain/Surge/Shock i lange kamper er ikke noe særlig gunstig. Endret 26. juli 2005 av Binary Lenke til kommentar
OleR Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 1 fertile spammer + Energy Drain monks = GG Air spike. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Vi kom dit. Men vi tapte. Snakker du om igår? Da kom vi ikke til HoH, bare Tombs Hm...Var du med da? Det var jo HoH. Jeg var jo teamleder... (Ingame name: Natalie Shizo). Vi kom ikke til HoH, men vi kom videre i Tombs. Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Vi kom dit. Men vi tapte. Snakker du om igår? Da kom vi ikke til HoH, bare Tombs Hm...Var du med da? Det var jo HoH. Jeg var jo teamleder... (Ingame name: Natalie Shizo). Vi kom ikke til HoH, men vi kom videre i Tombs. :Åja. Du ja! Lenke til kommentar
Rydier Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 1 fertile spammer + Energy Drain monks = GG Air spike. Fungerte greit med rangers mot builden over, selv før NR ble fiksa... Med 2 stk, oath shot og den greia som tar bort 10 mana, var enchantments borte med en gang. Brukte nesten aldri Heal Party selv, så lenge folk holdt seg i nærheten av prot monk var gjerne Seed healingen nok, og da følte vi det var bedre med et ekstra enchantment med litt duration (Breeze f.eks.) til å covere de viktige mot NR (gammel versjon) og Chillblains. Lenke til kommentar
brd Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Kom til den tredje delen i tombs Men eit bra team 5elementalister(air magic) 3monker(healing prayers) Lenke til kommentar
Vocious Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Er det ingen der ute som har plass til en monk i guilden? Mye greiere når alle er norske og i tillegg er flinke i gvg xD Lenke til kommentar
Binary Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 Grattis elfag. Nærmer meg rank 3 selv, har 171 fame nå. Lenke til kommentar
storken Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 har lyst til å være med i woh men er ikke blitt lvl20 enda men etter sommerferien skal jeg ta igjenn det tapte. Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Grattis elfag.Nærmer meg rank 3 selv, har 171 fame nå. Takker. Grats til deg med snart rank 3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå