RamsFoto Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Jeg har bladd litt frem og tilbake på nettet, men kan ikke finne noen gode vurderinger av forskjellene på 300D og 350D. Ja, rent bortsett fra 6,3Mp mot 8Mp og pris +5.000,- mot +7.500,-, da. Noen som har satt seg inn i problemstillingen? Er 1,7Mp virkelig verdt 2.500,-? Er nytt bra, og gammelt dårlig? Dessuten har jeg registrert at 300D faktisk har bedre batterikapasitet... - Foreløpig lykkelig eier av 300D - Endret 27. juni 2005 av RamsPhoto Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Jeg har bladd litt frem og tilbake på nettet, men kan ikke finne noen gode vurderinger av forskjellene på 300D og 350D. Ja, rent bortsett fra 6,3Mp mot 8Mp og pris +5.000,- mot +7.500,-, da. Noen som har satt seg inn i problemstillingen? Er 1,7Mp virkelig verdt 2.500,-? Er nytt bra, og gammelt dårlig? Dessuten har jeg registrert at 300D faktisk har bedre batterikapasitet... - Foreløpig lykkelig eier av 300D - Hvis du fortsatt er en lykkelig eier av 300D, ser jeg ingen grunn til å bytte. 8 vs. 6 megapixler har så godt som ingenting å si, og 350D er ikke så mye bedre. Det er litt mindre, men det kan også være en ulempe. Nei, synes du skal holde deg til 300D'en din jeg, til det kommer noe som faktisk forsvarer pengene du "taper" ved å bytte. Kjøp deg heller et bedre objektiv, om du fortsatt sitter med 18-55 objektivet. Det gir en mye større forskjell enn å bytte fra 300D til 350D. Lenke til kommentar
RamsFoto Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Ja, jeg fortsatt "bare" kit-objektivet. Nå skal jeg til Italia et par uker. Vites det om prisene i Italia er fordelaktige? Jeg innbiller meg at jeg trenger noe mere tele enn 18-55en yter, disse middelalder- og romer-greiene er ofte langt unna har jeg hørt. (Nei, jeg skal ikke ta avstandsbilder av damene på stranda...) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Ja, jeg fortsatt "bare" kit-objektivet. Nå skal jeg til Italia et par uker. Vites det om prisene i Italia er fordelaktige? Jeg innbiller meg at jeg trenger noe mere tele enn 18-55en yter, disse middelalder- og romer-greiene er ofte langt unna har jeg hørt. Du tjener nok ikke så mye på å kjøpe objektiv i Italia. Ville kjøpt et i Norge, og fått fem års reklamasjonsrett med på kjøpet (I Italia får du vel bare ett års garanti og må sende objektivet dit om det blir noe feil med det). Hvis du har råd, bør du investere i et Canon EF-S 17-85 IS USM, og et 90-300 av et slag (evt. 75-300/70-200 om du vil ta deg råd til det). Hvis du ikke vil bruke så mye penger nå, ville jeg anbefalt et Canon EF-S 55-200 om du bare ønsker mer zoom. (Nei, jeg skal ikke ta avstandsbilder av damene på stranda...) Yeah, right :!: Hmm... kanskje litt vanskelig å ubemerket ta bilder med et speilrefleks på stranda Lenke til kommentar
RamsFoto Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Afseth skrev: "Kanskje litt vanskelig å ubemerket ta bilder med et speilrefleks på stranda " Tenkte mer på muligheten med 300-lengde fra hotellet, men uansett skal jeg altså ikke det. (hvordan virker denne quote-funksjonen?) Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 300D er veldig tregt (oppstart, bildeserier), så hvis du skal skyte dyrebilder, actionvilder osv. så ville jeg uten tvil gått for 350D. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 300D er veldig tregt (oppstart, bildeserier), så hvis du skal skyte dyrebilder, actionvilder osv. så ville jeg uten tvil gått for 350D. Ikke sååå tregt i oppstart da. Du rekker knapt å ta kameraet opp til øyet før det er klart uansett. Og seriefunksjonen er vel 3 bps på 350D mot 2,5 bps på 300D? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) 300D er veldig tregt (oppstart, bildeserier), så hvis du skal skyte dyrebilder, actionvilder osv. så ville jeg uten tvil gått for 350D. Ikke sååå tregt i oppstart da. Du rekker knapt å ta kameraet opp til øyet før det er klart uansett. Og seriefunksjonen er vel 3 bps på 350D mot 2,5 bps på 300D? Det er like tregt i oppstart som mitt 10D, og det er irriterende tregt. Bufferstørrelsen og hastigheten ved skriving på kort er også viktig når man snakker om seriebilder. Etter fem(?) bilder er 300D sitt buffer fullt. Og da kan jeg love at man sliter i actionsituasjoner. Endret 27. juni 2005 av JBlack Lenke til kommentar
digiMAX Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Det er alltid spennende å ha siste nytt på " tekno" fronten. Jeg har og et 300D eller Digital Rebel som min usa-importerte variant benevnes. Foreløpig er jeg godt fornøyd selv om det sikkert til tider hadde vært spennende med noe mer " hot ". Mine tanker rundt nyinvesteringer på kamerahusfronten er i alle fall å hoppe over en generasjon eller to og heller putte penger i objektiver og tillegsutstyr jeg vil ha glede av i lang tid fremover.... Dessuten vil neppe et 350D eller 20D for den saks skyld gjøre meg til noen bedre fotogtraf... 300D gir et vell av muligheter bare du tar deg tid til å lære kameraet å kjenne skikkelig... Litt tregt ja, men for meg er det i alle alle fall et godt verktøy. Så med mindre det er " action" fotografering som prioriteres....glede deg over at du har et godt kamera ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå