mogg418 Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Hei. Har fått tak i en 634lc fra 2002. Problemet er bare at den slår seg av i tid og utid. Har skiftet rambrikken, satte inn ny kingston pc2700 512mb brikke i dag i håp om at det kunne hjelpe. Men det ser ikke ut til at det har blitt så veldig mye bedre. Hva kan det være som er problemet? Endret 27. juni 2005 av mogg418 Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Slår den seg av eller går den i blåskjerm, og så slår seg av. Har hatt samme problemet med min. Skyldtes enkelt og greit noen drivere til et ISDN modem. Lenke til kommentar
mogg418 Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 hei. Den slår seg bare rett av.ingen blåskjerm. har problemer med å starte den innimellom. Hvordan kan jeg sjekke om det er de driverne som er problemet da? er ganske grønn når det gjelder disse greiene Lenke til kommentar
mezz Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Bolson: det er vel strengt tatt ikke noe ISDN-modem på den maskina der? Mener du data/fax-modemet? Lenke til kommentar
mogg418 Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Kan dårlig/defekt batteri være årsaken?? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Bolson: det er vel strengt tatt ikke noe ISDN-modem på den maskina der? Mener du data/fax-modemet? Helt korrekt at det ikke er innbygd ISDN. Peker bare på at i og med at det er en brukt bærbar kan det være lastet inn drivere som skaper konflikter, f.eks. til USB ISDN-modem, der noen er kjent for å være et sant helvete. Tidligere eier kan også ha skapt driverkonflikter med å installere feil drivere, eller slettet noe som ikke skal slettes. Mogg418: Batteriet tror jeg ikke er årsaken. Jeg har brukt min med batteri med 15 min levetid. Enten er den en fysisk feil, eller en driverkonflikt. Anbefaler at du gjør en reinstallasjon av operativsystemet med drivere fra de orginale Acer CD-ene. Regner med at du har fått med disse. Det bør kunne rydde vekk alle mulige driverproblemer. Får du noen spesielle meldinger når maskinen starter opp igjen. Blåskjermen jeg fikk var så kort at den ikke kunne registreres uten at man fulgte godt med. Min 634LC er dønn stabil (etter jeg ble kvitt ISDN driveren - som var nødvendig da jeg ikke hadde bredbånd). I dag har maskina vært på siden klokken 10.00. Maskina har også vært mye ute på reise. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå