ZyberZone Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Trenger et billig skjermkort, som bare skal brukes til mail/office/ie/andre kontorprogrammer. Sitter ett GF2 MX kort der nå, som forsåvidt klarer biffen fint, men 2D kvaliteten er mildt sagt elendig. Mulig det er noe hw feil på kortet, men så som det er nå, er det nesten ubrukelig. Uansett, sjekket dette kortet; http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=114111&cks=PRL Greit nok? Bør jeg gå for nvidia eller ati når det gjelder 2D? Mener å huske at ATI er litt bedre? Eller var kanskje? Uansett har jeg dårlig erfaring med det GF2 kortet her... Ellers er kontorpc'n en 1.6 ghz P4, med 512 ram. Andre kort jeg bør sjekke? Endret 27. juni 2005 av ZyberZone Lenke til kommentar
hakrist Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Til kontorbruk kan du velge å vrake i hva som helst fra billigste hylle. Ati er kanskje noe bedre i 2d, men forskjellen er forsvinnende liten. Det kortet du satte opp skal absolutt klare biffen. Har selv et par GF2 kort, og det er ingenting galt med 2D kvaliteten på de. Har du sjekket at problemet ikke kommer fra støy på dårlig kabler osv? Har du testet med en annen skjerm? Lenke til kommentar
sm1pea07 Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Matrox sine kort skal være av svært høy 2D/desktop kvalitet Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Hadde et Maxtrox Millenium kort liggende, men det startet desverre ikke opp Har testet med en annen skjerm, og kabel. Dessuten funker skjermen på en annen PC. Er det skikkelig ille, kan det jo være et elller annet med hovedkortet som gjør det.. Men tror det rett å slett er skjermkortet som har gitt opp. Det er mye "støy" i bildet (akkurat som elendig refresh-rate på en god gammel crt) og bildet hopper litt rundt nå og da. Dessuten er det veldig uklart bilde. Da kan jeg med andre ord bare velge meg et kort, ifra nederste hylle Endret 27. juni 2005 av ZyberZone Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå