Gå til innhold

Lademuligheter til Canon EOS 350D?

Anbefalte innlegg

skal traske seks uker til fjells uten strøm. trenger derfror sårt en eller annen form for lademulighet! Solcellelader kanskje? Andre muligheter?

Funnet en solcellelader : http://www.silva.se/outdoor_swe/products/inst_solar2.htm

Problemet med denne ar at den gir 12V og e0os350d kun takler max 9V (orginallader gir 8,4V). Er jo sigguttak på solcelleladeren så om det finnes noe jeg kan bruke herfra mot kameraet som ikke gir mer enn 9V burde det fungere!

Noen tips om hvordan jeg kan få til dette?

Ev andre løsningsforlag???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange bilder skal du ta? Hvis du ikke bruker skjermen i utide så kan du ta opp mot 800 bilder pr batteri. Da er det bare å ta med seg nok batterier til at det holder hele turen så lenge du ikke skal ta enormt mange bilder.

Er det kameraet eller laderen som skal ha 9V? Hvis du gir kameraet strøm fra et solcellepanel så kan du jo bare ta bilder når det er sol og når sola skinner direkte på panelet.

En annen ting er at hvis panelet ikke kan forsyne like mye effekt som laderen krever så er det ingen garanti for at den vil fungere korrekt. Panelet leverer 350 mA og batteriet er på 720 mAh, hvis vi regner med at halvparten (forenkling) av effekten går tapt så får vi (720/350)*2 = 4 timer. Så hvis laderen lader batteriet fortere enn på 4 timer så vil ikke panelet greie å levere nok effekt.

Har du penger så finnes det alltid en løsning.

Endret av Kristallo
Lenke til kommentar

Om jeg kan ta såppas som 800 bilder per batteri, burde det kunne holde!

Men da trenger jeg noen batterier. Hvor kan jeg få kjøpt disse til en rimelig penge??????? Vet det skal finne noen utenlandske sider som selger dem for slikk og ingenting?

Det er laderen som skal ha max 9V. Blir litt usikker når det gjelder panelets effekt...... :blush:

Takknemlig for eventuelt andre løsningsforslag også?

Lenke til kommentar

Les under laderen hvor mye effekt den skal ha. Enten står effekten oppgitt i Watt (W) eller så står strømstyrken der. Hvis du multipliserer strømstyrken og spenningen så får du effekten.

Hvis du har mulighet så fotografer baksiden av laderen og post bildet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...