Gå til innhold

3510i og datakabel

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en datakabel til min Nokia 3510i, men har et relativt grunnleggende problem: hvordan skal den kobles til mobilen?

Det er en sort plastboks med 4 små tapper, tre på en rekke og en siste ved siden av den midterste. Dessverre er det ingen innganger på telefonen som er i nærheten av å ligne.

Jeg har kjøpt både seriell og usb-kabel, begge har samme utforming, og på begge står "For Nokia 3510", mens de fra butikkens side står oppført for 3510/3510i. Er det forskjell på modellene for tilkobling av datakabel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Boksen skal plasseres under batteriet, slik at det blir liggende på skjeve, men samtidig må batterikontaktene få kontakt med kontaktene på telefonen.

Så er det noen utstikkende kontakter (tapper) på boksen, som skal passe nedi en åpning hvor man ser rett ned på telefonenes "hovedkort".

Som du sikkert vet, må du ha programvare til PCen for overføring av data, f.eks adressebok og kalender, ringetoner og logoer. Så er det å klare å holde boks og batteri på plass mens man bruker programvaren. Nokia levere ikke slik programvare, men det finnes bl.a en som heter Oxygen.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Er vel ikke den mest elegante løsninga jeg har sett, men det er jo ikke noe å gjøre (annet enn å kjøpe en nyere mobil...).

Jeg skal bruke et program som sender sms fra mobilen, men styrer det hele fra en pc. Litt kinkig å måtte ta av deksel og batteri for hver gang, men men.

Sjekker ut Oxygen også, takk for tipset.

Lenke til kommentar
Takk for svar.

Er vel ikke den mest elegante løsninga jeg har sett, men det er jo ikke noe å gjøre (annet enn å kjøpe en nyere mobil...).

Jeg skal bruke et program som sender sms fra mobilen, men styrer det hele fra en pc. Litt kinkig å måtte ta av deksel og batteri for hver gang, men men.

Sjekker ut Oxygen også, takk for tipset.

Jeg ville valgt en annen telefon, dersom meningen er å bruke den regelmessig opp mot PC. Løsningen med kabel under batteriet er meget kinkig, ja. Det er derfor Nokia ikke tilbyr en slik kabelløsning, og ei heller PC-programvare til 3520i.

Du får meget billige telefoner som har uttak for kabel, og som kan gjøre minst det 3510i kan gjøre.

Fordelen med 3510i er at den er meget enkel å bruke og har et stort og herlig tastatur.

Jeg ville ikke spandert penger på å kjøpe Oxygen på nettet fra produsenten, men heller brukt dem på en annen telefon.

Dersom du liker formatet på 3510i, kan jo kanskje 6610i være aktuelt. Den har vært på markedet mist ett år, er enkel å betjene og er rimelig i innkjøp. Den har større display og radio, samt en god adressebok og kalender. Den har kontakt for datakabel og IR-port. Den har også kamera, men kvaliteten er jo ikke det store. Dersom kamera ikke spiller noen rolle, har det ikke noe å si. Sonyericsson T630 er også meget bra,og har bedre display en 6610i. Den har det meste av utstyr, inkludert Bluetooth. Den har også kamera, men det er helt på trynet. Denne telefonen skal også kunne kjøpes til en gunstig pris.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...