Uni-Sol Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Hei! Jeg har ståenes hjemme to stasjonære pc-er. Jeg har også Telenor 1Mbit bredbånd. La oss kalle den stasjonære pc-en med internett tilgang for PC1 og den uten PC2. Det jeg prøver da er å få begge de to stasjonære pc-ene internett tilgang. PC1 er den jeg kobler meg til nettet med. Online ADSL som jeg trenger passord og bruker navn for å logge meg på. Jeg har kjøpt en Switch som igjennom den har jeg koblet sammen de to stasjonære pc-ene. NB: det er ikke trådløst (men snart:D). Problemet da er at når jeg har logget på internetten får jeg kun internett adgang til PC1 som jeg trenger brukernavn og passord til å logge meg på med. Er det noe med nettverksinstillingene? På PC:1 så får jeg en gyldig ip adresse, men skal jeg da bruke "motta ip-adresse" på PC:2? Trenger hjelp Kun seriøse svar pls Lenke til kommentar
schox Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 1) Kjøp "bredbåndsrouter" (BBR) (siden du skal ha trådløst, kjøp en BBR med tråløst aksesspunkt) 2) konfigurer BBR til å logge på telenor online med PPPoE (med ditt brukernavn og passord) 3) koble opp PC1 og PC2 mot BBR (kablet eller trådløst) og sett disse opp til å motta IP automatisk. Lenke til kommentar
simmy Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 alternativ løsning er å opprette tilkobling på PC1 ved å bruke windows xp sin innebygde oppringning. istedenfor å bruke den som følger med telenor sin cd. sett alle 3 kablene i switchen(PC1, PC2 og adsl-modemkabelen). Sett opp oppringingen til telenor adsl på PC1, og gå deretter på egenskaper og velg SHARING/DELING. etter å ha trykt ok, vil den spørre deg om å sette IP-adressen din til 192.168.0.1 bare trykk OK på den. Deretter kan PC2 bare sette seg på DCHP(motta ip adresse automatisk) og dere er dermed begge 2 på nett. Dette er den enkle løsningen, og kanskje ikke den mest sikre. men den funker. Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 hmm ligner noe jeg har vert borti? ere slik at kun en av maskinene kan væra på nett samtidig? Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Les denne! http://hw.no/guider/dele_internett/index.html Lenke til kommentar
Uni-Sol Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 OK, skal prøve det så snart jeg får sjansen. Tusen Takk for hjelpa.... setter mye pris på det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå