Gå til innhold

TES: Hjelp angående add-ons til Morrowind


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt meg den såkalte "Exlusive-edtiion" fra UbiSoft med Morrowind og de to ekstrapakkene Bloodmoon og Tribunal.

 

Her er problemet:

 

Etter at jeg har installert Morrowind og de to ekstrapakkene, starter jeg jo selvfølgelig spillet. Jeg trykker "Play Game" i skjermmenyen som kommer opp, og spillet startes. Under loadingen av spillet, kommer det flere feilmeldinger opp som for eksempel at det er en feil i et eller annet objekt. Da får jeg valget mellom å forsette eller abryte. Fortsetter jeg får jeg flere meldinger opp, noen som til slutt ender i at spillet avsluttes, det samme med "avbryte".

 

Etter flere nyttesløse forsøk prøvde jeg å hake av enten Bloddmoon eller Tribunal i menyen "Data Files". Da fungerte spillet knirkefritt. Hvorfor?`Kan jeg bare spille med en add-on om gangen? I så fall, hva er grunnen til dette?

Endret av Panofix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tribunal og Bloodmoon har faktisk noen småproblemer med å takle hverandre. Men jeg har aldri opplevd at spillet kræsjer av den grunn. Noen meldingen i startup vil du nok alltid ha, men jeg skjønner ikke at det kræsjer.

 

Bruker du noen som helst plug-ins?`Har du den nyeste patchen?

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Hvilken rekkefølge installerte du dem i? Jeg fikk det ikke til å funke etter å ha installert Tribunal før Bloodmoon.

 

Så prøv å slett det, og installer i annen rekkefølge.

Morrowind --> Bloodmoon --> Tribunal.

 

(det var tribunal som var den nyeste ja?)

Nei, Bloodmoon er siste add-on.

 

Mener derfor at dette skal være den korrekte rekkefølgen:

Morrowind --> Tribunal --> Bloodmoon.

Lenke til kommentar

Takker for alle svar!

 

Jeg er fortsatt ikke helt sikker om dette fungerer da, men jeg skal prøve ut litt mer nå.

 

Til opplysning; jeg installerte det i rekkefølgen:

Morrowind --> Bloodmoon --> Tribunal.

 

Skal prøve den rekkefølgen som dere mener er rett.

 

En annen ting, link til patch? Jeg har ikke installert noen som helst sånn greie - trodde spillpakken jeg kjøpte var forholdsvis ny.

Lenke til kommentar
Eg hadde same problemet, men eg avinstalerte og installerte på nytt. Då funka det. Ein kompis av meg hadde same problemet og løyste det på same måten. Kan godt vere at rekkjefølga har noko å seie. Ikkje veit eg. :ermm:

Joda, som de andre over også har påpeket. Dette gikk som en drøm nå. Og startmenyen til spillet var også helt annerledes (som bildet jeg legger ved viser). Før viste den nemlig bare Tribunal.

 

Det var nok bare det som var feilen. :thumbup: Greit å ha laget denne tråden siden kanskje mange andre også har plagdes med dette. Ikke vet jeg. Kanskje dette burde legges til i en sticky?

post-175-1119887041_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hvilken rekkefølge installerte du dem i? Jeg fikk det ikke til å funke etter å ha installert Tribunal før Bloodmoon.

 

Så prøv å slett det, og installer i annen rekkefølge.

Morrowind --> Bloodmoon --> Tribunal.

 

(det var tribunal som var den nyeste ja?)

Nei, Bloodmoon er siste add-on.

 

Mener derfor at dette skal være den korrekte rekkefølgen:

Morrowind --> Tribunal --> Bloodmoon.

Du har rett der ja :blush:

Lenke til kommentar
Bare en liten "reminder" før tråden blir stengt. Eneste grunnen til at dette må installeres i den rekkefølgen er pga patchingen av spillet.

 

 

Det lønner seg å lese i brukerhåndboka. ;)

Når du kjøper exclusicve-pakken fra UbiSoft, følger det ikke med noen manual. Eller jo, men den ligger på en egen CD. Hvem gidder vel å sette inn den først? :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...