Gå til innhold

350W PSU nok??

zn00ker

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe vannkjøling (endelig) men skal også kjøpe nytt PSU. Jeg har tenkt til å gå får et av de komplette setta på Netconnection.

Det settet jeg hadde tenk på var Ncool vannkjølingspakke rev. OK.no. Det vil holde med 350W PSU da??

PSU`et finner du også på Netconnection Enermax 350W Silent Plus Strømforsyning

Og kanskje en peliter.

For det passer vel det i et AOpen HQ 45??

Håper på raskt svar!

Og på forhån takk :smile:

[ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-07-25 11:07 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok til vannkjølingen, for pumpa går på 230vac fra en stikkontakt..

Men om du skal ha kraftig peltier, må du ha ett nytt psu. Mener jeg leste at om du skal ha 226w peltiet, må du ha en psu som kan levere minst 20A @ 12v, eller 24A @ 12v. , og eneste enermax som gjør det er 431 og 550wattern..

Edit: grov feil, sto cpu der det sku stå psu :razz:

You'll Never Walk Alone

[ Denne Melding var redigert av: |Flame| på 2002-07-25 16:08 ]

Lenke til kommentar

selvfølgelig er det nok... :razz:

har faktisk ikke hørt om særlig mange som har psu problemer men 350 holder i hvert fall for så mange hardisker og anna tull du vil ha så lenge du ikke ska sette in dual 150 watt peltiers.. :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-25 15:17, -Stone- skrev:

Kan noen gi meg et godt og utfyllende svar på hva et Peltier-element er for noe....

Du kan jo lete litt i arkivene på overklokking.no mener det står forklart hva det er... Men for å forklare det enkelt så kan jeg si at et peltier element blir varmt på den ene siden og kaldt på den andre siden... de brukers primært til CPU kjøling og skjermkort kjøling...

Lenke til kommentar

Kjellis:

Til et 226w peltier element trenger han et extra psu..

Riktig at du ikke trenger bedre psu til vannkjøling, for pumpa får fra 230vac i stikkontakten, og viftene til radiatoren trekker vel minimalt.

Men, man kan koble pumpa til 230vac inni psu, men er ikke sikker på hvordan det gjøres. Er vel en pin med 230v.

Lenke til kommentar

Du trenger mindre strømm hvid du har vann kjøling. (pumpe 220v). For du sliper å koble på masse ekstra vifter. Har du 4 til kab, 1 til cpu, 1 til hardisk, 1 til skjermkort, 1 til chipsett. Så blir det jo ganske mange watt det er snakk om. Skal du ha pelt så må du ha kraftig stømforsyning. Se på detaljene på dei forskjelige strømforsyningene, for det er ikke alltid den med høyest watt som har mest amp. på 12volt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...