Gå til innhold

Har jeg for lite strøm til diskene?

Anbefalte innlegg

Når jeg forsøker å starte maskinen kommer windowslogoen oppog forsvinner som normalt, men så skjer ingenting, bare svart skjerm og maskinen bare står... Dersom jeg slår av, kobler fra to s-ata disker, så starter opp igjen, da laster den windows uten problemer!? Hva er problemet? Diskene skal fungere helt fint, kan det være mangel på strøm? Har 400 watt, og kjører en AMD 3500+, 1 gb ram, x800xl, trådløst nettverks kort, to-tre vifter, pluss en cd rom og raptor disk... Dersom det var strømforsyningen som var problemet, kunne jeg da ha opplevd et slikt problem?

EDIT: Jeg sjekket litt nærmere... Dersom jeg tar ut den ene av av de to diskene, så funker det, tar jeg ut den andre funker det ikke... Altså er det en av diskene som er føkka. Hva kan væreproblemet med den disken som gjør at jeg ikke får startet windows, men at det henger etter windows logoen forsvinner og hvordan kan jeg evt fikse det? Alt som er på disken er noe musikk og diverse filer, ikke mye, satt den i maskinen for en uke siden...

Endret av Trancton
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt sprøtt... Prøvde den i en annen maskin, der startet Windows, men den fant ikke disken... Det er vel å merke Windows multimedia center, men likevel... Den startet, men som sagt, fant ikke disken... Hva kan ha skjedd med disken da?

EDIT: BIOS'en finner disken....

EDIT 2: Nå skjønner jeg ingenting... Det funker å starte i windows i safe mode, da kommer disken frem som normalt og kan leses... Hvorfor i hel... fungerer den ikke i normal mode? Hvorfor finner den den ikke da!? Noen som har peil eller forslag?

Endret av Trancton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...