Gå til innhold

Parade i Oslo

Anbefalte innlegg

Var ute og fylte opp ett minnekort med bilder under homseparaden i Oslo på lørdag. Hadde egentlig tenkt å låne jobbens digitale speilrefleks men det var allerede utlånt, så jeg endte opp med eksen sitt par år gamle Ixus digital istedet.

Ble dog positivt overrasket over bildene med tanke på at det ikke er brukt noe som helst filter - de er heller ikke etterbehandlet (bortsett fra sharpen og beskjæring) i Photoshop.

Så dette er vel strengt tatt ikke bildekritikk (men kom gjerne med kommentarer), mer en 'oi, det ble jo bra selv med et gammelt digitalt kompaktkamera'-greie :)

Fargerike menn:

post-209-1119872492_thumb.jpg

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, det var mest skarpheten/klarheten jeg ble overrasket over, bildene i seg selv er ikke all verden :)

Og så er det jo en litt spesiell situasjon der man har lite kontroll over motivene og begrenset mulighet til å flytte seg selv for å bedre utsnitt eller vinkel. Paraden beveger seg, mange av de som ser på går hit og dit (gjerne foran kameraet - over halvparten av mine 200+ eksponeringer hadde vel en hånd/vimpel/hode eller mer inne i mitt opprinnelige utsnitt som ikke inneholdt disse elementene et sekund før jeg trykket på utløseren...).

I tillegg er det jo skilt og trafikklys i forgrunnen slik at man må beskjære tett i ettertid for å unngå disse. (F.eks. lastebilen som i forgrunnen har en stygg/skjev stolpe rett til høyre og et tre rett til venstre for utsnittet)

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...