Shimano Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Var ute og fylte opp ett minnekort med bilder under homseparaden i Oslo på lørdag. Hadde egentlig tenkt å låne jobbens digitale speilrefleks men det var allerede utlånt, så jeg endte opp med eksen sitt par år gamle Ixus digital istedet. Ble dog positivt overrasket over bildene med tanke på at det ikke er brukt noe som helst filter - de er heller ikke etterbehandlet (bortsett fra sharpen og beskjæring) i Photoshop. Så dette er vel strengt tatt ikke bildekritikk (men kom gjerne med kommentarer), mer en 'oi, det ble jo bra selv med et gammelt digitalt kompaktkamera'-greie Fargerike menn: Endret 27. juni 2005 av Shimano Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Utsnitt av tøff lastebil: Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 lastebil bildet var finest!kanskje fordi jeg liker biler Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Bilde Nr.1 ble rotete og hadde ikke så fin bakgrunn, bilde Nr.2 skulle gjerne vært mer oversiktlig Lenke til kommentar
miCro Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Jeg synes bildene bærer preg av å dokumentere en event, og ikke stort mer enn det. Vinklene er ikke spesielt spennende og komposisjonen var ordinær. Men det var sterke og fine farger, samt en fin skarphet i bildene. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 (endret) Jepp, det var mest skarpheten/klarheten jeg ble overrasket over, bildene i seg selv er ikke all verden Og så er det jo en litt spesiell situasjon der man har lite kontroll over motivene og begrenset mulighet til å flytte seg selv for å bedre utsnitt eller vinkel. Paraden beveger seg, mange av de som ser på går hit og dit (gjerne foran kameraet - over halvparten av mine 200+ eksponeringer hadde vel en hånd/vimpel/hode eller mer inne i mitt opprinnelige utsnitt som ikke inneholdt disse elementene et sekund før jeg trykket på utløseren...). I tillegg er det jo skilt og trafikklys i forgrunnen slik at man må beskjære tett i ettertid for å unngå disse. (F.eks. lastebilen som i forgrunnen har en stygg/skjev stolpe rett til høyre og et tre rett til venstre for utsnittet) Endret 28. juni 2005 av Shimano Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå