Gå til innhold

Vurderer å oppgradere pc`n


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vil jeg ha noe igjen for å oppgradere min pc? Jeg er ute etter bedre ytelse i spill da jeg spiller mye.

 

Strømforsyning :

Silent PurePower 680W ATX 12V 2.0 Plus EPS 2xPCI-E 4xSATA 10x4-Pin

 

Hovedkort:

Asus P4C800-E DELUXE S478/800 I875P,DualDDR,S-ATA,GBLAN,LYD,Raid

 

Grafikkkort:

Aopen VGA-Card Geforce 6800GT 256MB AGP DVI TV-Out

 

Prosessor:

Intel CPU Pentium 4 S-478 3.2GHz 800MHz 1M Boxed "Prescott"

 

Minne:

PQI 1024MB Turbo Memory Dual channel 400 MHz. (PC3200) CL 2-2-2-5'

 

Håper noen kan komme med tips til hva jeg bør oppgradere for å få en stabil pc som yter VELDIG bra i spill..Regner vel med at det meste må byttes s hvis noen har noen gode forslag så kom gjerne med de :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Din PC bør yte mer enn godt nok i spill. En oppgradering av din maskinvære vil være det samme som penger ut av vinduet. Skal du i det hele tatt ha en liten gevinst kan du oppgradere hele systemet ditt til et S939-basert system med PCIe og et grafikkort av typen 7800GTX, men dette vil være lite hensiktmessig da du allerede har meget god maskinvare.

Lenke til kommentar
Enig. Er penger ut av vinduet. Men MÅ du bruke noe,kjøp en amd 4800+ dual core et s939 hk og et geforce 7800gtx gfx.

Er enig å gå for 7800GTX, men ikke AMD X2 4800 om det er spilling (singelcore operasjoner) pcen skal brukes til.

 

Hvorfor:

----------

AMD 4000+ Pris: 4000,-

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308955&cks=PRL

 

 

AMD X2 4800 Pris: 8290,-

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309864&cks=PRL

 

 

Resultater i spill:

--------------------

Doom 3.

AMD 4000+ FPS: 80.8

AMD X2 4800 FPS: 81.6

 

Wolfenstein Enemy Territory

AMD 4000+ FPS: 180.6

AMD X2 4800 FPS: 185,5

 

Link:

http://www.tomshardware.com/cpu/20050509/c...nchmark_results

 

Grunn:

--------

Spill støtter pr dags dato, eller 1+ år fremover hvis du spør meg, ikke dualcore. Spill er singelcore operasjoner og kan da ikke dra støtten av dualcore/mulitcore Cpuer.

 

De beste AMD cpuen for spill er den høyste AMD FX Cpuen pr dags dato. :)

Endret av LOBOS
Lenke til kommentar
Hei,

 

Vil jeg ha noe igjen for å oppgradere min pc? Jeg er ute etter bedre ytelse i spill da jeg spiller mye.

Ja, hei på deg å. :D

 

Spør du meg sånn pirke teknisk. Så vill du jo tjene bitte litt, men ytelse/økonomisk så er svaret HELT klart NEI.

 

Du vill ikke tjene noe spesielt på å oppgradere nå. For å få noen økning så må du bruke så mye penger for å få state of the art thing Og det vill heller ikke bety så meget. Hadde jeg vært deg hadde jeg utsatt oppgradering en stund til. 6måneder++. :)

 

Edit:

Om noe kan du muligens vurdere et nytt skjermkort til jul da ATI har kommet med sitt svar på 7800GTX. Eller så er det jo altids kjekt med 2GB ram. :)

Endret av LOBOS
Lenke til kommentar

HK med SLI, 7800GTX og AMD X2 4200+.

 

Skjermkort-produsentene skulle etter sigende se litt på optimalisering av drivere osv for bedre å utnytte dualcore, er lov å håpe på at de finner noe som hjelper på. Dessuten er det ingen her som kan vite enda hvor mye jobb det er for utviklerne å justere kode til å dra nytte av dualcore. Kanskje allerede nå har noen funnet på noe veldig enkelt for å nyttegjøre seg dette for alt vi vet. Vet aldri hva som skjer før det skjer. Kanskje kan feks BF2 dra nytte av dualcoren bare ved å innstallere en patch. Litt vel optimistisk det kanskje, men ingenting er umulig. Var feks mange som kunne garantere at vi aldri kom til å se dvd-brennere for 2 lag, kanskje de angrer litt på skråsikkerheten sin nå? Dessuten skal optimisme være bra for helsa :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...