Gå til innhold

Zombie-Ram?


kwikdahl

Anbefalte innlegg

Hei!

 

I går hendte noe merkelig...

Jeg satt og hørte på MP3 i 23-tiden, da jeg ville hente meg noe og spise, musikken gikk mens jeg gikk fra pc'n. Når jeg kom tilbake etter 2-3 minutter, var skjermen svart og pc'n låst. Jeg så på D-LED'ene at det var 3 røde og 1 grønn.

Etter og ha sett i manualen til HK'et mitt (MSI KT3 Ultra-ARU) betyr det "Detecting RAM, System will hang here if nothing is installed or ram is damaged". F**n! Ropte jeg, jeg hev av kabinett-platene og kjente en svak stank av svidd elektronikk. Jeg kjente på plata som HK er skrudd fast i og kjente den var VARM bak der rambrikkene sitter. "Nå er det gjort" tenkte jeg. Jeg tok ut ram-brikken, og satte den inn på nytt. PC'n bootet opp som normalt og jeg oppdaget ikke ytterligere problemer.

Så, klokken 01.00 skulle jeg printe ut noe, men i det jeg trykte på print-knappen slo pc'n seg av og rebootet, jeg prøvde om og om igjen, værre og værre, etter en stund rebootet den med en gang den var kommet inn i Windows, og nå vil den ikke boote windows mer, bare får Bluescreen og Dumping Memory.

Linux booter forøvrig uten problemer.

 

Så, spørsmålet blir, har jeg en levende-død-svidd rambrikke? I så fall kan jeg gå til komplett Data og be om en ny? (systemet var IKKE overklokket).

 

Maskin specs:

MSI Kt3 Ultra-Aru

Athlon t-bird 1.4ghz

TwinMos PC2700 DDR-333Mhz Cas 2.5

Asus V7700 GF2-pro

 

Hjelp meg! Har ikke opplevd ødelagt hardware siden HK'et på 486'en min gikk sundt!

 

Mvh.

Ketil Wikdahl

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at HK'et var helt nytt behøver ikke ha noe å si.. Det kan jo være en defekt fra produsent...

Har du kjørt lenge uten problemer, eller kom problemet med en gang?

 

Som det blir nevnt bør du prøve annen ram i maskinen, ev prøve rammen din i en annen maskin...

Lenke til kommentar

Jeg har brukt HK siden starten å juli, vel 4 uker nå. uten noen problemer. Synes det er snedig at det virket uten problemer til jeg skulle printe ut. Innstallerte vannkjøling i pc'n for 3 dager siden, men har ikke hatt noen lekasje, så det kan ikke være det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...