jonas27389 Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Hei! Jeg har en kamerat som skal skaffe seg en bærbar pc. Den skal brukes til spill og studier som topic sier. Jeg har satt disse kriteriene: - Minst 512MB minne - Ikke for liten harddisk, minimun 40GB - Et brukbart grafikkkort, minimun Ati 9600/GeForce 6600 - Helst 15/15,4" skjerm, 14" kan også godtas - Gjerne god oppløsning, minimun 1024x768 - Helst DVD-brenner Den må kunne takle en del spill, som f.eks BF2, CS o.l. Den trenger ikke å kjøre med stor oppløsning og topp grafikk, men de skal kunne kjøres uten hakking etc. Den må også kunne takle Windows XP og vanlige programmer som f.eks. Office. Til nå har vi sett oss ut en favoritt: - PSDATA Tundra 1557 Centrino Denne oppfyller alle kravene men er litt tung? Vi vil gjerne ha flere alternativer å velge mellom så det er bare å poste svar! Hvis et av alternativene ikke oppfyller alle kriteriene så opplys gjerne om det. Skriv gjerne hvorfor vi budre velge ditt alternativ og kom gjerne med egne erfaringer. PS: Jeg vet også at Whitebox har kraftige og billige datamaskiner, men jeg velger å ikke kjøpe dette pga. mye dårlig omtale. er dette en dum beslutning? Hilsen, jonas27389 + kamerat Lenke til kommentar
kvase Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Litt dyrere men en alle tiders bærbar har du her. http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=51165 Lenke til kommentar
Sykkel Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Litt dyrere men en alle tiders bærbar har du her. http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=51165 Dersom han skal spille spill som blant annet Battlefield 2, holder nok ikke den pc en mål med 64mb skjermkort. men OT: den Tundraen fra PS data kan anbefales. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Litt dyrere men en alle tiders bærbar har du her. http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=51165 Dersom han skal spille spill som blant annet Battlefield 2, holder nok ikke den pc en mål med 64mb skjermkort. men OT: den Tundraen fra PS data kan anbefales. Hvorfor gjør den ikke det? Hvis du ikke skal spille på høy oppløsning vil den klare seg minst like bra som 9800pro! Dette kortet er meget godt i en laptop i alle fall, så har kompisen din råd til den, er det liten tvil om hva han bør gå for Lenke til kommentar
murdoc Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 jeg ville gått for Tundraen Lenke til kommentar
ken36 Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 jeg ville gått for Tundraen Helt enig ( gå for Tundraen) det er ingen tilbud som kan forsvares mot det som går for tiden. En annen ting er at du kan oppgradere harddisk.prosessor,og ram på enkel og billig måte senere. Lykke til Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Tror nok vi kommer til å gå for Tundra. Fordelene er mange: - Tundra er lettere (Tundra = 2,7kg, Acer =2,9kg) - Den er mindre (HBD) - Den har 20GB større harddisk - Den har bedre oppløsning Acer vinner kun på to punkter: - Den har bedre grafikkort - Den leveres med Windows Er x700 mye bedre enn 9700? Maskinen skal brukes til spilling, men det er ikke så viktig for kameraten min at de skal kunne kjøres på full grafikk. Den stasjonære de har i dag har sikkert dårligere grafikkort enn det han vil få i denne maskinen (de har en HP). Når det gjelder Windows så kan jo dette kjøpes i OEM-versjon som ikke koster så mye. Dette er vel enkelt å innstallere etc? Jeg er rimelig vant til innstallering o.l. men vil helst være så sikker som mulig siden dette er en pc til en kamerat. Hvis ingen har noen andre innvendinger så tror jeg det blir Tundra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå