Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får koblet til WLAN, men kommer ikke på internett

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har ADSL fra BlueCom og JensenScandinavia trådløs ruter. Jeg har også IP-telefoni gjennom BlueCom. Når jeg forsøker å ringe ut fra telefonen så får jeg bare opptatt-signal, og når jeg ringer inn til telefonen så kommer jeg rett på svareren.

Jeg forsøkte så å koble meg opp med min bærbare PC for å sjekke forbindelsen, og jeg får koblet meg opp til mitt WLAN, og fikk også gyldig IP-adresse (192.168.62.50) tildelt. Alt ser OK ut, men jeg kommer meg ikke videre på internett. Jeg har hatt samme problem en gang tidligere, men etter noen dager så var alt OK igjen uten at jeg gjorde noen endringer. Denne gangen har det også plutselig sluttet å virke av seg selv. Jeg har vært lite hjemme og har ikke testet dette på en stund og derfor heller ikke gjort noen endringer. Det eneste jeg kan se av forskjell er at ADSL lampen på mitt Billion modem ikke lyser/blinker. Jeg forsøkte å slå strømmen av og på på modem og ruter, men det er ingen endring.

Er det noen som har noen tips til hva som kan være galt? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det være mulig at årsaken til at du ikke er på nett er at ditt billion modem ikke har kontakt med sentral? (det kan jo være en logisk forklaring på hva ADSL lampen forteller...) Men det fulgte muligens ikke med noen bruksanvisning med ditt modem.

Finner du ikke ut av det, ring din ISP, da det kan være feil i sentralen eller med linjen mellom ditt modem og sentral (ellerforsåvidt, modemet kan jo være fucked).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...