quakegamers Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 hei. lurte på åssen minne en bør kjøpe i disse dager..(amd_hovedkort) å hva er ddr-2? vilken type minne må en ha til ddr-2.. jeg skal kjøpe meg Corsair minne men vilken type er lurt å kjøpe, kan jeg bruke Corsair 256MB DDR XMS2700 CAS 2, m/Heat Sink eller må jeg ha XMS3000 eller XMS3300 til DDR-2 ??? jeg skal ikke overklokke eller noe.. http://www.corsairmicro.com/main/products.htm Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Hvilken minnebrikke® du skal kjøpe er litt avhengig av hvilken spesifikasjoner hovedkortet ditt har, og ikke minst eventuelle oppgraderingsplaner du måtte ha fremover. Selv har jeg Crucial PC2100 DDR-DIMM, 256 MB brikke, på min maskin (XP1800+, nForce415D brikkesett) og det fungerer knirkefritt. Satt forresten i går kveld og leste en artikkel på nettet angående tester av forskjellige typer minnebrikker. Vil foreslå at du tar en titt på den samme artikkel før du tar en avgjørelse. Link til testen: http://www.overclockers.co.nz/ocnz/misc/dd...drguide/1.shtml Kan til slutt nevne at jeg også vurderte Corsair brikkene, men etter en prisvurdering så gikk jeg for Crucial istedet (koster tross alt rundt 300 kroner mindre for en 256 MB brikke). Lykke til med kjøpet :smile: Lenke til kommentar
Lynx Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 DDR-II er en ny minnestandard som kommer "snart". Skal ikke si det sikkert, men vil tro at den ikke er kompatibel med dagens DDR. Derfor er det ingen grunn til å tenke på det hvis du skal kjøpe ram nå. Tror nok den brikken du nevner er helt grei.. Hadde vært mye enklere å kommet med tips dersom du hadde nevnt hvordan hk du hadde.... Lenke til kommentar
Folo Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 hvordan er det med XMS 3000 som har CAS 2 mens XMS 3200 har Cas 2,5 hva børe jeg gå for , det er jo samme pris... eller holder det med XMS 2700 skal ha ett Asus P4S533, menst sannsynlig vist det ikke blir anbefalt noe annet... Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Jeg vil anbefale deg XMS3200 minnet i kombinasjon med P4S533 hovedkortet, kjøres selvfølgelig på DDR400 som er støttet av dette hovedkortet. På P4 hovedkortene fra SIS er det ikke stor ytelsesforskjell på cas2.0 og cas2.5, men det er stor forskjell på ytelsen dersom du øker hastigheten på minnet. Lenke til kommentar
quakegamers Skrevet 25. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2002 jeg hadde tenkt å kjøpe dette hovedkorte,,MSI KT3 Ultra-ARU . (gunnen er at jeg har possesor fra før.xp1800 ) så det dere sier er at når jeg skal kjøpe ny pc så må jeg sikker kjøpe ny ram igjen...hmm **** å da , minne er jo dyrt så da bør jeg jo bare kjøpe billig ram som går til dette HK, får når jeg skal kjøpe nytt neste gang så må en vel ha nye RAm igjen. Takk får svara.:smile: Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Quote: Den 2002-07-25 17:09, quakegamers skrev:**** å da , minne er jo dyrt så da bør jeg jo bare kjøpe billig ram som går til dette HK, får når jeg skal kjøpe nytt neste gang så må en vel ha nye RAm igjen. IKKE undervurder betydningen av RAM. Billig drit-RAM, iforbindelse med svært raske maskiner (som kanskje i tillegg skal overklokkes) er dårlig butikk. Har du råd til Corsair, så kjøp det. Lenke til kommentar
steinih Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Vil heller anbefalle Samsungbrikker fra f.eks http://www.databutikken.com/no Har selv virdert Corsair, men i en test jeg leste av pc2700 minne på http://www.Tomshardware.com ble faktisk Samsungen den klare vinneren! Og med tanke på at den er en del billigere, er det klarthva jeg kommer til å gå for... Men for all del Corsair er jo glimrende de oxo.. /steinih :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå