rrmagne Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Hei Jeg har gått til anskaffelse av et kabinett av typen Viking Miditower Sort m/350W PSU og et Asus P4S800-MX hovedkort for socket 478. Kabinettet har 2 USB porter i front som jeg koblet til det som i manualen henviser til USB56 på HK. Er dette riktig sted? har også 2 andre tilkoblingmuligheter for USB som i HK manualen heter USBPWR12 og USBPWR34. Det som skjer når jeg prøver å koble til USB enheter i fronten på kabinettet er at Windows XP begynner å installere enheten men så sier den plutselig at enheten har feil. Hvis jeg deretter forsøker å bruke enheten i en annen PC skjer det ingenting...den er helt død men så fort jeg setter den inn i den andre pc`n så får jeg opp den samme meldinga fra XP. Er det jeg som har gjort noe galt eller er det rett å slett USB porten som dreper alt den kommer over? Kan ikke helt skjønne at jeg har koblet feil heller da den forsøker å installere enheten men så feiler.. Håper noen kan hjelpe meg da jeg ikke skjønner bæret av hva som skjer Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Er større sjanse for at det er hovedkortet som dreper USB-enheter. Syns det hører merkelig ut uansett da men det kan sikkert skje det å. Ingenting er umulig, det umulige skjer bare litt sjeldnere. Sikker på at HK og kabinett har like tilkoblinger? Hvis du har kobla en og en pin til USB-pin headerne på HKet går det også an å gjøre feil vil jeg tro, og har (dessverre) opplevd trykkleifer i hovedkortmanualer mer enn en gang. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Hjelper deg sikker ikke, men på mitt kabinett hadde jeg 1 USB og 1 FireWire-port foran, og jeg koblet dem feil på hovedkortet (USB på FW-kontakt, og omvendt). Kontaktene hadde nøyaktig samme socket, så det skulle ikke mye til. Men hos meg skjedde det bare ingenting da jeg forsøkte å bruke dem. Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Kabinettet har 2 USB porter i front som jeg koblet til det som i manualen henviser til USB56 på HK. Er dette riktig sted? Kjenner ikke til kortet, men USB56 er riktig sted. Lurte litt på det Viking Miditower hvor bra det er, evt. hva PSU leverer (de kan være ustabile). Siden maskina trolig skal være en budsjett-PC, tenkte jeg... om det er et demo hovedkort, og at jumperinnstillinger for strømstyring på kortet kanskje er flytta på av forrige eier? Se default jumperinnstillinger i manual s24 - de skal stemme med strømstyringen satt i WinXP (har du WinXP med oppdatert SP2?), dvs. sett USBPW12/ USBPW34 og USBPW56 jumpere i posisjon 1-2 (=S1, 3-2=S3) har også 2 andre tilkoblingmuligheter for USB som i HK manualen heter USBPWR12 og USBPWR34. De er ikke tilkoblinger men jumpere Endret 27. juni 2005 av tjaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå