Gå til innhold

Deres favoritt klasse? og hvorfor det er det!

Anbefalte innlegg

Folkens!

Mulig det finnes en gammel tråd om dette, men jeg strater en ny en!

Selv har jeg funnet ut at medic gir utrolig mye til spillopplevelsen. Jeg hadde aldri trodd at det skulle bli kult å spille medic liksom. Tenke seg til å spille noe så kjedelig som å gå rundt å heale andre? Hehe…Men jeg tok litt feil. Å være medic er så mye mer enn det å løpe rundt som lege.

Nå skal jeg sette opp punktvis alle du kule tingene med det å være medic er:

1. For det først så kan man heale medsoldater. Dette har jo vist seg å være ganske tøft. Man løper rundt og gir folk medpacks….spes kult er det når man ser en gruppe soldater ligger bak en mur eller sitte nært et hushjørne…så kommer jeg løpende som medic..slenger ned en to-tre medpacks som dem kan ha der til skuddvekslingen begynner. Har opplevd mang en gang at det pluttselig tikker inn et poeng fra en av mine utlagte medpacks som kom til nytte ofte ett minutt etter jeg la den ut. Det som er kult er jo det at enten så kan man liksom være med en gruppe og holde dem i livet eller så kan man løpe rundt å prøve å heale alle dem som trenger det. Begge deler er spennende og begge deler har sine utfordringer.

2. Punkt nr to omhandler mer lone-wolf medic. Å være lone-wolf medic er vel ikke det mest samfunnsnyttige du kan gjøre, men om situasjonen tilsier at du kan gjøre det (altså du merker at det er masse medics på brettet..eller at du må ha en pause fra teamplay og vil gå litt alene…) så er det helt genialt å være lone-wolf medic. Det geniale med det hele er jo det at du kan heale deg selv. Samtidig som man har en M16. M16 er jo er svært bra våpen i BF2 og jeg er sjeleglad for at medic har fått dette og ikke noe mp5 eller noe slikt tull. Med m16 kan man nemlig føre avstandsskuddveksling. Denne form for skuddveksling kan vare en stund og det er da medpacks kommer til nytte. Jeg velger selv ALLTID å skyte enkeltskudd. Det er utrolig hvor mye mer treffsikker våpenet er da. Jeg har spesialisert meg på ett-skuddstreff og bruker det konstant. Eneste gangene flerskudd er bedre er om man runder et hushjørne også står det en kar 1 til 2 meter fra deg og sikter på deg….da må man sirkle elelr prøve å komme seg unna mens man skal skyte på ham samtidig..da er det best å ha flere-skuddstakt. Men i disse situasjonene er ikke M16 det beste våpenet uansett.

Selv kan jo disse to punktene kombineres og det gjøt man jo. Men man merker fort at når man konser på å holde liv i en gruppe eller konser på det å gå rundt å sørge for at folk har medpacks og slikt ved stillingene deres, så går det ut over det å ”kunne ta seg av fienden”. Det blir ikke så mye tid til å skyte tilbake da liksom hehe….

Men det er derfor det er så genialt med medic. Det er den eneste klassen hvor man kan få totalt forskjellig gameplay med en og samme klasse. Det gjør at man ikke går lei så fort. Man kan variere hele tiden.

Det som er trist er at mange ikke liker at man vekker dem til live igjen. Dem tror dem skal dukke opp der og der, men så pluttselig er dem i livet igjen..kanskje rett foran en fiende tanks LOL…Som medic må man se det ann litt..men i kampens hete så er det lett å vekke til live alle man ser uten helt å vite hvor fienden er osv…

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som er trist er at mange ikke liker at man vekker dem til live igjen. Dem tror dem skal dukke opp der og der, men så pluttselig er dem i livet igjen

Hehe, selv opplevd dette et par ganger. Man blir skutt, og mens man venter på å dö så ser man seg ut en bra spawn og legger opp taktiken, plutselig er det en som roper at "Du kan fortsetta kampen" og så ligger man der frisk som en fisk på samma sted som du nettop döde. Fi er overalt og du er bare nödt til å kjempe deg ut av en särs ubehagelig situasjon som du trodde du skulle slippe :!:

Men stort sett er jeg veldig glad om noen medic redder meg, og bruker å gi et "Takk" om jeg rekker. Er blitt ganske imponert at noen faktisk klarer å live opp meg mens kulene viner rundt oss. :thumbup:

Ellers spiller jeg mest Special ops selv, liker muligheten til å slenge et par C4 på tanksen å blåse de til himmels. Kommadoraid bak Fi's linjer og sprenge radar installasjoner gir også stor personlig lykke (men ingen poeng dessverre). Og selvfölgelig å legge et par c4 på bakken rundt et flagg og bare invendte en intetanende Fi!

Lenke til kommentar
Er blitt ganske imponert at noen faktisk klarer å live opp meg mens kulene viner rundt oss. 

Dette er også helt utrolig deilig følelse å utføre. Jeg har mang en gang spurtet fra hushjørne til hushjørne for å heale/revive folk..mens kulene hagler og jeg tar noen treff....

Andre ganger har jeg gått sammenhuket/krøpet rundt bak en mur og healet/gjenopplivet venner, mens granatene hagler og kulene hviner rundt oss.

Men i svært mange tilfeller hvor jeg har prøvd å hjelpe venenr i nød har jeg selv blitt drept.

Man kan vel si at i 60-70% av tilfellene hvor en venn blir skutt og jeg prøver å hjelpe ham så dør jeg selv også. Dette da i de situasjonene hvor det er direkte skuddveksling.

Lenke til kommentar

Enig i at medic er moro å spille, det samme syntes jeg i både RTCW og ET. Men nå jeg har virkelig fått sansen for spec ops og sniper. Det er svært tilfredsstillende å finne et hustak med full oversikt i alle retninger, litt cover, og et par claymore miner ved stigen eller trappa slik at evt. fiender får seg en saftig karamell når de allerede har forbannet sniperrifla mi og funnet ut hvor jeg er... hehe.

For øvrig trives jeg aller best bak roret på et kamphelikopter.

Endret av Radial
Lenke til kommentar
Enig i at medic er moro å spille, det samme syntes jeg i både RTCW og ET. Men nå jeg har virkelig fått sansen for spec ops og sniper. Det er svært tilfredsstillende å finne et hustak med full oversikt i alle retninger, litt cover, og et par claymore miner ved stigen eller trappa slik at evt. fiender får seg en saftig karamell når de allerede har forbannet sniperrifla mi og funnet ut hvor jeg er... hehe.

For øvrig trives jeg aller best bak roret på et kamphelikopter.

Digger Sniper selv også. utrolig gøy å legge claymores ved stigen ja :w00t: hehe. spesielt når du har tatt mange på rad og de begyner å bli veldig sure. men jeg har funnet ut at jeg fort blir et atraktivt mål for artillery :cry:

Lenke til kommentar

syntes det er gøyest å være engenieer.

Haglen er genial i nærkamp, one shot, one kill. Minene gjør at hvis man plasserer de lurt vil en tilbaketrekning fra din side nesten alltid koste fi kjøretøy med personell i. Lite gir mer tilfredstillelse av å se en 4-5 mann i en bil bli blåst til helvete.

Så kan man reparere kjøretøy, noe som sier seg selv er smart.

Endret av monzilla
Lenke til kommentar

Spec ops. Because i like to blow shit up! :D

Liker å spre C4 rundt ett flagg, gjemme seg på ett litt lurt sted. Plukke ned alle som prøver å ta flagget med G36'en eller M4'en. Kommer det tanks trykker jeg på knappen. :love:

Lenke til kommentar

Bruker oftest Sniper eller Spec Ops! de C4 bombene er utrolig nyttige når du skal forsvare\ trekke deg tilbake. legger ut et par der mesteparten av de fiendtlige styrkene kommer og når det er en del folk der eller en tanks :dremel: bang. må være utrolig iriterende å bli sprengt med C4

Lenke til kommentar

Blir litt kjedelig på mange av serverene når det er så mange er wannabe l337. 90% er Special forces og skal sprenge objectives.

Men så er det da ikke at det ikke er gøy ;) , men at folk bør kunne velge litt annet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...