Gå til innhold

Hvilket kort til 2 skjermer?

Sakalav

Anbefalte innlegg

Jeg har nå søkt gjennom forumet etter svar på mitt spørsmål, men har ikke klart å finne svar. Jeg beklager hvis jeg har oversett noe.

Jeg trenger ett nytt grafikkort som kan kjøre 2 CRT skjermer. Jeg vet jo at Matrox og ATI kan det, men kan Geforce4 serien det? Jeg vet jo at disse kortene har dual funksjon som kan kjøre en LCD og en CRT skjerm, men klarer de å kjøre 2 CRT skjermer? Jeg trenger et kort som kan kjøre to forskjellige oppløsninger siden jeg har en 21” og en 17”

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Geforce 4 kan kjøre to skjermer jo, men jeg vet ikke om det funker i forskjellige oppløsninger. Med mitt ASUS Geforce 4 Ti 4400 kan jeg enten klone bildet til den andre skjermen eller strekke bildet over to skjermer vertikalt eller horisontalt.

Lenke til kommentar

ATI Radeon fungerer helt fint på lik linje med Matrox, selv bruker jeg en 21" og en 17" med to forskjellige oppløsninger uten problem.

1.) 1600x1200 (32bit/100Hz) -CRT

2.) 1024x768 (32bit/85Hz) -CRT

Bruker WinXP Pro siden den har meget god støtte for dual skjermløsninger.

ATI RADEON 8500

Lenke til kommentar

Nvidia har også gode løsninger for dette, det som ATI og Matrox gjør bedre en de fleste andre på markedet er god 2D. Dette er spessielt viktig for oss som designer og bruker mye tid foran pc/Mac,

spessielt under høy oppløsning.

Men skal ikke glemme å nevne Canopus som er en mer "ukjent" leverandør som leverer Nvidia baserte produkter med rå TV og 2D kvalitet på lik linje med ATI og Matrox.

For de som lurer se : http://www.canopuscorp.com

Lenke til kommentar

Slik jeg skjønnre det, så er ikke Gforce kortene det første man ser etter når man driver med design og sitter masse forran PC/MAC. Jeg kjører jo med ett Matrox G450 i dag og vet jo att dette funker fint, men det holder desverre på å ta kvelden og tenkte da på å avansere litt. Matrox Parhelia eller ATI sitt nye 9700 kort kunne jo vert artigt, men synest prisen er litt for drøy. Jeg håper att det er noen med gode erfaringer her inne som kan gi meg noen gode råd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...