rrmagne Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Hei Jeg har gått til anskaffelse av et kabinett av typen Viking Miditower Sort m/350W PSU og et Asus P4S800-MX hovedkort for socket 478. Kabinettet har 2 USB porter i front som jeg koblet til det som i manualen henviser til USB56 på HK. Er dette riktig sted? har også 2 andre tilkoblingmuligheter for USB som i HK manualen heter USBPWR12 og USBPWR34. Det som skjer når jeg prøver å koble til USB enheter i fronten på kabinettet er at Windows XP begynner å installere enheten men så sier den plutselig at enheten har feil. Hvis jeg deretter forsøker å bruke enheten i en annen PC skjer det ingenting...den er helt død men så fort jeg setter den inn i den andre pc`n så får jeg opp den samme meldinga fra XP. Er det jeg som har gjort noe galt eller er det rett å slett USB porten som dreper alt den kommer over? Kan ikke helt skjønne at jeg har koblet feil heller da den forsøker å installere enheten men så feiler.. Håper noen kan hjelpe meg da jeg ikke skjønner bæret av hva som skjer Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Det som i manualen heter usbpwr** er jumper-settings for om usb-portene skal kunne skru på maskina, disse kan du la være på default settings. Det skal være riktig slik du har gjort å koble front-portene til usb56 (I bunnen på hovedkortet, litt til høyre). Det er sikkert umulig å gjøre feil, men har du satt i den kabelen riktig vei? Har du testa usb-enhetene i usb-portene bak på hovedkortet, funker de der? Hva slags enhet prøver du å koble til? Lenke til kommentar
rrmagne Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Takker for svar.. Regner med at jeg har satt de riktig vei..ellers ville vel neppe XP ha funnet enheter i det hele tatt? USB portene bak fungerer helt uten problemer så er bare de forran som lager problemer. Når det gjelder enhetene jeg har testet med så er det en usb mus og en usb pen. Endret 27. juni 2005 av rrmagne Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Får du feilmelding i xp på alle enhetene du plugger i? Hvis det kun er på en enhet, så kan jo xp faktisk har rett da, at enheten har feil... Lenke til kommentar
rrmagne Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Har fått feil på de 2 jeg har testet med å nå tør jeg ikke ta sjangsen på at flere skal gå i stykker. Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Du får ta kontakt med forhandler å høre hva de har å si. Uheldig for dem om du har fått ødelagt 2 usb-enheter. Lenke til kommentar
rrmagne Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) slette! Endret 27. juni 2005 av rrmagne Lenke til kommentar
rrmagne Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Var i sted i kontakt med nettbutikken som jeg kjøpte kabinettet hos å de hadde vært borti et liknende problem med samme kabinettet tidligere å det var da USB portene foran som måtte byttes. Da jeg spurte hvordan vi skulle ordne dette sa han at han kunne sende meg ny usb port noe som hørtes bra ut..Men da jeg spurte hva jeg skulle gjøre med de enhetene som ble ødelagt sa han at det ville bli vanskelig for de å gjøre noe da det ikke var de som hadde solgt de til meg Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Du får ikke liv i disse enhetene i det hele tatt? Hvis du prøver dem i de portene bak på pc'n så skjer det ingenting eller? Hvis du er overbevist om at det er front-portene som har ødelag enhetene er det bare å stå på krava. Eventuelt sende inn den defekte usb-porten å be dem teste selv. Lenke til kommentar
rrmagne Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Ikke liv i enhetene i det hele tatt..verken i usb portene bak eller i andre maskiner så det er nok mest sannynlig at de er ødelagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå