Trancton Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Jeg har akkurat fått installert bredbånd fra NGT og gikk da for en trådløs ruter (SpeedTouch). I leiligheten har jeg tre maskiner som jeg ønsker å knytte opp mot ruteren, samt hverandre. Jeg har en HTPC, en Laptop og en Desktop. Det jeg ønsker er at alle disse tre maskinene skal kunne kommunisere med hverandre (i tillegg til internettilgang) slik at de kan spille av, kopiere filer fra hverandre etc. mao, et nettverk. I tillegg ønsker jeg å kryptere trafikken, spesielt mtp på den trådløse ruteren jeg har. Noen som kan hjelpe medg med dette, evt gi meg en link til noen gode dokumenter som forklarerer dette på en forståelig måte? Jeg har per i dag trådløsenettverkskort i alle maskinene (g-standard), samt mulighet for å bruke kabel, selv om det er trådløst som er aktuelt for meg). En annen ting er, hvilken brannmur anbefales? Jeg er dritalei Norton og er svært lite sugen på å bruke den. Noen som har noen tips, helst gratis programvare dersom det finnes noen gode der... På forhånd takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå