Gå til innhold

Trenger en ny jukebox

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg skal kjøpe meg en nye pc til treningssenteret mitt. På denne pc-en skal jeg ha masse musikk som spilles på musikkanlegget på senteret. Problemet er at jeg må ha mulighet til å spille tre ulike spillelister samtidig. En til treningssalene (tøff technomusikk), en til garderober (pop/rock) og en til resepsjon/kafe (easy listening).

Jeg antar at jeg kan spille alle listene fra samme musikkarkiv, men hvordan løser jeg resten i praksis. Må jeg ha flere lydkort. Finnes det egne lydkort som har ulike kanaler/lydutganger etc?

Hvilken programvare kan brukes? WinAmp, WMplayer?

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... En tricky oppgave det her.

Første jeg tenker er at du må bruke flere avspillingsprogrammer, med mindre det finnnes noen som har akuratt dette formålet for øye.

Men det største problemet blir nok uansett lyd ut. Du må ha tre foreskjellige kanaler ut av PC-en, det har jeg aldri hørt om. Men det finnes sikkert. Spørsmålet er om du ikke må i en høyere prisklasse for å finne ut dette.

Kanskje et avansert studiolydkort gjør susen?

Lenke til kommentar
winamp støtter dette, er bare å sette at det har lov til å være flere utgaver av winamp oppe samtidig, samt ha 3 lydkort.

Okei... Det var bra. Er det noe jeg trenger å tenke på ved kjøp og oppsett av tre lydkort, eller er det bare å plugge i og kjøre ivei.

Takker for svar forresten, begge to!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...