Rhulken Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Heisann Har kjøpt noen deler til en ny data: Hos netshop HK: MSI K8N SLI Platinum ca.1590kr Ram: OCZ Platinum EL DDR400 1024 MB (2x512) Rev 2. ca 1750 Prossesor AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED "venice" 2190kr PSU: BZerk ca500w+ 695kr knl mva...(ble til slutt over 850kr inkludert frak...det ER FOR JÆV...!!!) høres systemet greit ut så langt? ................................................ HDD og dvd/cdbrænner etc har jeg fra før Kjøpte dette systemet p.g.a. at jeg skal overklokke... Prosessoren er jeg egentlig litt usikker på..for alle skal liksom ha winchester versjonen?? så litt rundt på nettet at "venice" versjonen hvar mye mer tolerant for overklokking og hadde SSE3 støtte også..itillegg til bedre arkitektur og bedre støtte for ram?? men uansett...til hovedspørsmålet Trenger en viftestyring..helst i 5.25 "brønn"(fordi jeg blir gal av å høre på min fullblods swiftech kjøler...har målt den med desibel måler på nokian..80-90desibel!!!! Høres ut som Erna Solberg i brunst!!sier ikke mer...) helst med lcd ..sånn med skjerm på...det er jo litt tøfft da... Så om dere kunne væresåsnille og gi meg en anbefaling ..så hadde dette vært kjempefint..... Har chieftech dragon(X01??) kabinett... http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=DA01BD lurte også på om jeg ikke skulle ha kabinett vifte(er) også.. og kanskje ram kjøler/vifte? kanskje lurt å ha støv filter? Så kanskje det blir 4 vifter tilsammen :2 kabinett vifter, 1cpu vifte og 1ram vifte Hadde vært kjempefint om dere ga meg noen anbefalinger..evnt..erfaring med komponentene.. Takk på forhånd MVH Rhulken Endret 27. juni 2005 av Rhulken Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Lenge siden jeg var på utkikk etter dette men jeg husker det at Gatewatch var en fin fin modell..... Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Du skal ikke ha ny PC, men ny viftestyring. ##Flyttes## Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Jeg har denne, den er enkel og grei å forstå og kan kontrollere 4 vifter om gangen. Det finnes flere på Microplex -> Vifter -> Viftestyring Lenke til kommentar
Fatboy Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 SilentX viftene på www.vendur.no ser ut som om dei er sinnsjukt stille.. Vurderer å bestille en slik når eg kjem tilbake frå ferie.. 80-90 dB frå vifta?? Trur ikkje den nokian er heilt nøyaktig. Dessuten sakl ein vel måle på 1 meters avstand.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå