Gå til innhold

Treig bærbar i windows

Anbefalte innlegg

Jeg har en hp pavilion ze5600. Den er utrolig treig i windows og det er bare så vidt den ruller og går når jeg jobber med den. I Task Manager ligger CPU usage på 75-100% hele tiden. Jeg har formatert den og installert Windows på nytt, men den ble fortsatt ikke raskere. Noen som vet hva årsaken kan være? Det er bare 195Mb RAM.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du installert windows på nytt fra gjenopprettings CD? Dvs med antivirusprogr og hele pakka? Last evt heller ned et mindre ressurskrevende antivirus prog og bruk manuelle antivirus rutiner.

Med en så lite RAM må du slå av en del automatiske funksjoner i Windows. En god latmannsløsning er å laste ned programmet SafeXP og krysse av for alt sammen på listen, bortsett fra det du vet du trenger. (Det er mye som går på automatisk uppdate og slikt. Gjør denslags manuelt istedet).

Ellers kan du jo også gå til taskmanager og prøve å finne ut hva det er som surrer og går hele tiden...

Lenke til kommentar

Takk!

Bruker XP-professional. Nei, jeg har ikke installert fra gjenopprettingsCD. Det som fulgte med PCen var XP-home, med utrolig mye tilleggsfunksjoner som jeg ikke ønsker å ha. Jeg tenkte at den ville gå raskere hvis jeg installerte en ren XP-pro uten noe tillegg. Kjører forøvrig NOrton 2005.

Takk for svarene jeg har fått så langt, skal se til det som ble sagt her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...